Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kånken kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Mesch

Aktiv medlem
Jag har insett att det går att köpa otroligt många olika Fjällräven Kånken. Det finns tillbehör för att bygga om en vanlig kåken till kameraväska.

Det är en otroligt anonym, vanlig, lagom stor väska :)

Finns här någon som har erfarenhet av denna, som det verkar, klockrena väska?
 
När jag studerade foto så hade många i min klass Kånken. Men när vi reste på klassresa så hade alla som bar en ont, eftersom axelbanden är för tunna för att ens bära lite kamerautrustning. Så jag tror du får vara beredd att modda även axelbanden om du ska kunna använda en Kånken ordentligt.
 
Jag har insett att det går att köpa otroligt många olika Fjällräven Kånken. Det finns tillbehör för att bygga om en vanlig kåken till kameraväska.

Det är en otroligt anonym, vanlig, lagom stor väska :)

Finns här någon som har erfarenhet av denna, som det verkar, klockrena väska?


Jag har köpt den minsta Kånken, en svart, och har den som fotoväska! :)
Nu e inte min fotoutrustning så stor, antingen en Fuji X100 eller en M Leica med 35 mm optik.

Men jag tycker det funkar bra då jag vill ha kameran med mig och inte kan ha kameran hängande runt halsen.

Vad gäller det digitala, så har jag bara med ett extrabatteri, och då det gäller det analoga, så blir det några rullar Tri-X, sedan har jag plånbok, telefon, glasögon samt en liten fällkniv med också i den här minikånken!
Ett sittunderlag finns för övrigt även i den här lilla Kånken!
 
När jag studerade foto så hade många i min klass Kånken. Men när vi reste på klassresa så hade alla som bar en ont, eftersom axelbanden är för tunna för att ens bära lite kamerautrustning. Så jag tror du får vara beredd att modda även axelbanden om du ska kunna använda en Kånken ordentligt.

Det finns bredare axelband som tillbehör :)
Fotoinredningen är ju också extrautrustning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.