ANNONS
Annons

Känt problem med EOS 500N

Produkter
(logga in för att koppla)

sverrir

Medlem
Hej.
Har någon hört talas om att denna modell kan fastna med spegeln i halvt-uppfällt läge? Några tips på hur jag ska gå till väga för att fixa den?

Vad som hände var att när jag tryckte av (jag har använt denna kameran en del, och den har aldrig strulat förr), så togs bilden, men spegeln orkade inte enda ner. Batteriet visade tomt så jag bytade dem till nya, men inget händer.
Batteriet visar fortfarande på tomt och spegeln stannar där den är.. Jag har provat med 2 uppsättningar nya batterier, så det bör inte vara de som är problemet.. Tips emottages tacksamt.

/sverrir

Testa bulb

Hej.
Har någon hört talas om att denna modell kan fastna med spegeln i halvt-uppfällt läge? Några tips på hur jag ska gå till väga för att fixa den?

Vad som hände var att när jag tryckte av (jag har använt denna kameran en del, och den har aldrig strulat förr), så togs bilden, men spegeln orkade inte enda ner. Batteriet visade tomt så jag bytade dem till nya, men inget händer.
Batteriet visar fortfarande på tomt och spegeln stannar där den är.. Jag har provat med 2 uppsättningar nya batterier, så det bör inte vara de som är problemet.. Tips emottages tacksamt.

/sverrir

Testa bulb-läget. håll intryckt några sekunder och släpp. Kanske det hjälper.

Testa bulb-läget. håll intryckt några sekunder och släpp. Kanske det hjälper.

Hej. Tack för tipset, men tyvärr kan jag inte komma så långt som till Bulb läget.. Direkt när jag går till något annat läge än "L" på kameran så blinkar batterilampan.. Jag tror det krävs något mekaniskt ingrepp (har provat att flytta på spegeln för hand, men det hjälper inte).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar