wiwi
Aktiv medlem
Hej
Jag arbetar som lärare, och vi håller just på att i två av sjuorna gå igenom lite av de vanligaste fåglarna.
Vi har fågelböcker och uppstoppade fåglar som eleverna tränar på men nu skulle jag vilja sätta ihop några stenciler så att de även kan öva hemma.
Såg den underbara fågeltråden här innan med en massa väldans fina bilder.
(javisst det finns bilder i böckerna men bara en kopia på dem skulle inte alls bli lika fint - så jag chansar)
Är den någon som tycker att det skulle vara kul att bidra till lite undervisning så saknar jag just nu följande fåglar på bild:
-talgoxe
-grönfink
-domherre, både dam och herr
- sparvhök
-sidensvans
-ladusvala
- bofink, både dam o herr
-Kungsfågel
-gulsparv
-stare
-gråsparv
-pilfink
-koltrast
-blåmes
-sånglärka
-rödhake
-taltrast
Det räcker med en så liten bild som man kan lägga in direkt i tråden.....och om du lägger in en så hoppas jag att du godkänt att jag kopierar den och klistrar in den i stencilen.
Tyvärr kan jag inte utlova någon som helst reklam eller ens att namnet är med.
wiwi
Jag arbetar som lärare, och vi håller just på att i två av sjuorna gå igenom lite av de vanligaste fåglarna.
Vi har fågelböcker och uppstoppade fåglar som eleverna tränar på men nu skulle jag vilja sätta ihop några stenciler så att de även kan öva hemma.
Såg den underbara fågeltråden här innan med en massa väldans fina bilder.
(javisst det finns bilder i böckerna men bara en kopia på dem skulle inte alls bli lika fint - så jag chansar)
Är den någon som tycker att det skulle vara kul att bidra till lite undervisning så saknar jag just nu följande fåglar på bild:
-talgoxe
-grönfink
-domherre, både dam och herr
- sparvhök
-sidensvans
-ladusvala
- bofink, både dam o herr
-Kungsfågel
-gulsparv
-stare
-gråsparv
-pilfink
-koltrast
-blåmes
-sånglärka
-rödhake
-taltrast
Det räcker med en så liten bild som man kan lägga in direkt i tråden.....och om du lägger in en så hoppas jag att du godkänt att jag kopierar den och klistrar in den i stencilen.
Tyvärr kan jag inte utlova någon som helst reklam eller ens att namnet är med.
wiwi