ANNONS
Annons

JULAFTON FÖR FOTOGRAFER Media Markt

Produkter
(logga in för att koppla)
Stod säkert i 30 minuter och lekte med D80 + Nikkor VR 300 mm f/2,8G på MediaMarkt i Kungens Kurva igår. Kännde till slut att jag var tvungen att gå när två väktare dök upp och började cirkulera runt kameraavdelningen. Kan i och för sig ha varit på grund av att jag lyckats sätta igång de där mobila larmen några gånger. Vad gör man inte för konsten?...Det var kul så länge det varade!

Ett sätt att använda MM är ju att åka dit och klämma och känna men sen köper man det på nätet typ Cyberphoto eller liknande där det är billigaste.

Ibanez Magnus skrev:
Roliga är att Media Markt i Tyskland inte alls har sånt utbud, där har dom samma billiga jox som här (lite bättre, dom har lite filter också) så jag är rätt säker på att så fort dom är etablerade så blir det samma utbud som OnOff, SIBA osv.

/Magnus

Jag var inne och tittade på kameraprylar hos MM i Würzburg i somras. Dom hade ganska mycket tyckte jag. Tex några vita Canonobjektiv i et skåp. Ganska intressant också med vakten som gick runt där. Beväpnad !
Däremot MM i Flensburg var som du säger. Så det kan nog skilja mellan MM på olika platser i Tyskland

/Olle

Dom öppnade i norrköping och dom hade massor av skräp allt från canon powershot a460 till eos 5d.

Bilagor

• img_0950.jpg
    img_0950.jpg
    83.5 KB · Visningar: 675
som anställd på MM i norrköping (dock ej på fotoavdelningen) så kliar det lite i fingrarna i fråga om att försvara koncernen, men jag tror jag tar en pass på det idag iaf.

Jag kan bara säga att för mig som nyblivet fotointresserad så är det guld att kunna prova en hel hög olika typer av objektiv. Tror och hoppas att vi slipper se prylarna i skåp. (Norrköpingsborna är nog lite mindre klåfingriga och oförsiktiga än stockholmarna)

Hos MM i Jönköping finns inte bara D-SLR kameror och optik utan även än hel del kringutrustning som 3 st olika diascanner, diabildsprojektorer, Gitzostativ flera stycken, orginaltillbehör till vissa kameramärken, här finns minneskort till det mesta i kameraväg, däremot verkar de inte så intresserade att ta hem Sony A700. Det verkar också vara lite dåligt med uppdatering av det som säljs. Det börjar visst bli lite hål här och var

chiyoda skrev:
Hos MM i Jönköping finns inte bara D-SLR kameror och optik utan även än hel del kringutrustning som 3 st olika diascanner, diabildsprojektorer, Gitzostativ flera stycken, orginaltillbehör till vissa kameramärken, här finns minneskort till det mesta i kameraväg, däremot verkar de inte så intresserade att ta hem Sony A700. Det verkar också vara lite dåligt med uppdatering av det som säljs. Det börjar visst bli lite hål här och var

det som händer från och med öppning är att varuhuset och avdelningarna själva börjar avgöra vad som ska köpas in. Detta ska i sin tur styras av vilken typ av kunder som varuhuset har. Så på många punkter så kommer säkert fotoavdelningen i Jönköping att vara påverkbar när det gäller utbud.

Jocke_I skrev:
som anställd på MM i norrköping (dock ej på fotoavdelningen) så kliar det lite i fingrarna i fråga om att försvara koncernen, men jag tror jag tar en pass på det idag iaf.

Jag kan bara säga att för mig som nyblivet fotointresserad så är det guld att kunna prova en hel hög olika typer av objektiv. Tror och hoppas att vi slipper se prylarna i skåp. (Norrköpingsborna är nog lite mindre klåfingriga och oförsiktiga än stockholmarna)

Vart det glas runt prylarna i stockholm?

Vad är det som gör ljuset så konstigt på mediamarkt det känns jättelustigt att gå in dit.

Media Markt har öppnat i växjö nu...
torsdags (2007-11-22).

Här fanns mycket att klämma på..
Nikons D80 och D40x, FUjifilm S5 Pro, och en massa Canon.. samt mindre enklare kameror
Mycket gluggar från Nikon, Canon, Sigma och Tamron..
och andra tillbehör, blixtar, stativ mm...

Dom hade inte fått in Nikon D300 ännu, men dom trodde att dom skulle få in den i nästa vecka, och hade redan en lista att teckna sig på.

Råkade höra en diskussion från en säljare som försökte sälja en DSLR till några som var på jakt efter en julklapp till deras son, men säljaren lyckades mindre bra, var inte alls insatt i produkterna och hade inte dom rätta argumenten för att kunna sälja en kamera, men han varje kanske bara ny på jobbet...

Jag gjorde en pris översikt på tre produkter som jag själv för tillfället råkade tittade på,
ett Manfrotto Modo 790B för 399:- (Cyberphoto tar 275kr )
En Nikon Coolpix P5100 för 4200kr (har sett priser runt 3600kr på ändra ställen)
och Sandisk Extreme IV 4GB tog dom 999kr för, har själv köpt två på annat ställe under 700kr..

Kan inte säga att som är billigare än andra på allt, men kanske på endel av det dom säljer...

Känns som om detta blir en affär man går till för att känna lite på prylarna, varpå man sedan beställer dom på nätet från annat håll...

/PA

pejov skrev:
Media Markt har öppnat i växjö nu...
torsdags (2007-11-22).

Jag gjorde en pris översikt på tre produkter som jag själv för tillfället råkade tittade på,
ett Manfrotto Modo 790B för 399:- (Cyberphoto tar 275kr )
En Nikon Coolpix P5100 för 4200kr (har sett priser runt 3600kr på ändra ställen)
och Sandisk Extreme IV 4GB tog dom 999kr för, har själv köpt två på annat ställe under 700kr..

Kan inte säga att som är billigare än andra på allt, men kanske på endel av det dom säljer...

Känns som om detta blir en affär man går till för att känna lite på prylarna, varpå man sedan beställer dom på nätet från annat håll...

/PA

Och allt var perfekt i Rom från början också?

Aldrig hört, "Rom byggdes inte på en dag"?

Att alla priser inte är i ordning på en sådan jättebutik från börja tycker jag inte är så konstigt.

Hälsningar

Adam

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar