Roland Mabo skrev:
Käre Lage, det är tråkigt att höra att du har problem men det verkar som att du är ett specialfall eller har extraordinära krav.
När tidningen FOTO testade K10D så fann de att K10D i RAW läge har den högsta upplösningen i sin klass (jämfört med Nikon D80 och Sony A100) - "framkallat" i ACR (man använde samma råformatsomvandlare till alla för att alla skulle få samma villkor). De hävdar att upp till A3 i storlek så är det ingen synbar skillnad mellan RAW och JPEG.
I nr 2/2007.
När K10D nu testas i Digitalfoto, så säger de samma sak som FOTO. Visst, de säger att det finns ett *minimalt* problem med kantskärpan, men "Även om du skriver ut en bild i A3-format märks i princip inte problemet alls".
Nr 2/2007.
Käre Lage, du hävdar alltså att du har rätt och att dessa välrenommerade tidningar är - för att ta till ett populärt uttryck - "ute och cyklar", eller med andra ord, pratar helt nonsens?
Jag konstaterar att tester i tidningar ej har funnit det du pratar om Lage, det är även något som jag ej har funnit i mina egna bilder. Så, det kan ju mycket väl vara så att det är något fel på just ditt exemplar.
Hälsar
R