iSolen.se
Guest
Det finns inga uppgifter om att det förekom droghandel på OK-macken den här kvällen. Gustav den III mördades på Operan - skall alla som vistas på Operan därför räkna med att kroppsvisiteras efter vapen eftersom det är en känd mordplats?
Har du aldrig stått parkerad med din bil på en bensinmack på kvällen någon gång i ditt liv? Har du koll på vilka mackar som någon gång har varit föremål för polisinsatser? Undviker du dom?
Jag förstår att det kan vara frustrerande att vara polis. Det lär dock hjälpa föga att ta ut sin frustration genom att bryta mot de regler man har att förhålla sig till - dessutom helt oprovocerat.
Att polisen skulle få fria händer att agera som de vill bara för att det förekommer brottslighet i vårt land är för mig en helt absurd tanke.
Det stod här i tråden att det brukade förekomma.
Jag uppmuntrar poliser att kolla folk som dräller på en sån mack vid konstiga tider. Fråga om legg och om de vägrar kan man ju göra en minnesanteckning...om bilen dyker upp regelbundet kan det vara skäl för ytterligare koll.
Heja polisen (minus beslagtagandet av telefonen)!
Nej jag har aldrig drällt på en bensinmack där det brukar förekomma droghandel, mitt i natten. Och skulle det ske och polisen frågar om legg visar jag det. Doh!