Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Japan import av D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicks

Aktiv medlem
Jag har bett en kompis att köpa en Nikon D70 när han skall till Tokyo nästa vecka. Kan man uppgradera en import kamera till svenska? Gäller garantin i sverige?

Är det någon som har svar på detta så är jag tacksam.

/Niclas
 
Det lär vara samma menyer i de japanska kamerorna, då det även på våra går att välja japanska. Skulle kosta för mycket att underhålla flera olika versioner av mjukvaran till kameran.

Däremot kan man glömma garantianspråk på kameran. Handlare inom Europa är det som gäller för garanti på kamerahusen i Sverige. En Japansåld kamera måste skickas tillbaka till handlaren där.
 
Har själv handlat kamera i Tokyo men då en digicam. Oftast tvingas man köpa dyrare sk "export models" då de japanska saknar menyer på annat språk än japanska. Dessutom är ju trycken på kameran på japanska. Inte så kul att ha en kamera där ON, OFF, ENTER och MENU står med obegripliga tecken.

Alltså - varning för japanköp. Exportmodellerna är oftast bara lite billigare än här hemma.
 
Garantin gäller EJ i Europa om kameran är inköpt i Aien. (hade själv samma tanke att köpa en D70 i Fjärran Östern, och kontaktade Nikon om detta för att höra hur det låg till)

Jonas
 
Jag har en D70 inköpt i Singapore och denna har alla menyer. Svenska, Engelska, turkiska, kinesiska etc.

Trodde att World Warranty verkligen var World Warranty.

Tycker det är dåligt av Nikon att skriva att det är väldsgaranti när det inte är det.
 
schizo skrev:
Jag har en D70 inköpt i Singapore och denna har alla menyer. Svenska, Engelska, turkiska, kinesiska etc.

Trodde att World Warranty verkligen var World Warranty.

Tycker det är dåligt av Nikon att skriva att det är väldsgaranti när det inte är det.
Är du säker på att din World Warranty avser kamerahuset? För Nikons optik har världsgaranti.
 
Billigt i Japan?

Är det stor skillnad på priset om man väljer att köpa från Japan eller övriga Asien????
 
Re: Billigt i Japan?

willeh skrev:
Är det stor skillnad på priset om man väljer att köpa från Japan eller övriga Asien????

Kolla på www.biccamera.com, jag har köpt endel ifrån dom. Senast köpte jag några gluggar och ett batterigrepp...
Samt att en TC-17E II konverter är på väg :) ...den åker nog flygplan nu förresten.

På batteripacket var det bara jpn garanti, men på gluggarna är det "WorldWide" garanti

Mvh // M
 
Japanpriser

Har tagit mig en titt på det objektiv jag är ute efter (nikon af 105/2) och det skiljer ordentligt, inte för att jag förstår hur jag ska få hem grejorna. I sverige (cyberphoto) ligger priset på ca 14 000 och i Japan var det ca 7 500. Så ni som ska till Japan, nyp ett objektiv!
 
Hej, köpte just min D70 i Taiwan, fick den och kitet och ett års garanti, endast gällande i Taiwan, för ca 9230 sek. Då var manual på engelska och menyer på engelska/svenska (plus kinesiska osv).

(Om ni har vägarna förbi så ligger det en hysterisk fotomarknad med ca 15 fotohandlare på Bo'ai road i sydvästra taipei. Eftersom konkuransen är hög bidde kameran billig. Hittade, på samma gata, kitet för dryga 11000 också, så det lönar sig att fråga runt.)
 
Taiwan

Ebbe....

Du skriver att du köpte en D70 inklusive ett "kit", vad ingick i "kitet"? Om du inte fick med någon glugg är det väl samma pris som i Sverige?

Wilhelm Rejnus
 
Ajfan, sorry :)
Jo, jag menar det kitet som man kan läsa om på nikon.se dvs kameran plus 18-70 gluggen. (Har i sverige inte hittat det paketet för mindre än 12500)
Med minneskort (sandisk 512 ultra II) och en helt ok (vadderad, fuktavstötande) väska landade jag på 10300 sek.

/Ebbe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.