Liax skrev:
Kanske var killarna lite ivriga. De skulle ta några fräna bilder för att visa polarna och underskattade riskerna. Priset blev döden för en av dom. Ett ofattbart högt pris. Och här sitter människor med livet och hälsan i behåll och anser att dom var korkade! Underförstått menas att de förtjänade att dö pågrund av sin dumhet. Jag får god lust att använda mycket otrevliga ord.
/Joakim
Men hur kan man förklara en person som sätter sig i kolmörker mitt på motorvägen om inte korkad?
Visst han dog inte där, men var handlingen smartare för det?
Visst dom kanske var ivriga att ta fräcka kort och i ivern struntade i risken, men var handlingen smartare för det?
Hur smart är det att klättra på järnvägsvagnar med högspänningsledningar några dm ovanför?
Ok, dom kanske inte visste att man kan dö av att vara nära ledningarna, men är det begåvat att göra sådant?
Hur man än vänder o vrider på detta så var deras handlingar oerhört korkade, att ena sedan dog och den andra kanske dör är som sagt tragiskt och väldigt olyckligt, tror ingen tycker det var motsatsen. Inte jag i alla fall. men hur tragiskt det än är så är väl fortfarande handlingen idiotisk?
Om jag hoppar från en finlandsfärga ner i vattnet och bryter all mina ben bara för att vattnet blir hårt som asfalt i den hastigheten så tycker väl ingen att mitt agerande var särskilt begåvat? saken blir inte bättre av att jag säger "men ingen hade informerat mig om att vatten är som asfalt vid kontakt från viss hastighet, jag trodde vattnet alltid var mjukt"
(Tror fler vet om att man kan bli överkörd på en motorväg än att vatten blir hårt som asfalt.)
Skulle jag dö så är det tragiskt och oerhört synd om dom sörjande, men handlingen var inte mindre dum för det...
Tycker inte man ska föringa folks agerande bara för att man skadas eller dör.