Annons

Jaha, vad gör jag nu?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Lage,

Alla blixtbilderna saknar metadata, du måste gjort något annorlunda än när du laddade upp tex "MidsommarSofias och "Segelbåt" som båda har kvar sina metadata.

Försök igen så ska vi nog kunna knäcka blixtnöten.

MVH/Torsten

Förstår inte vad du menar med metadata. Om du klickar på fliken "Bildinfo" finns EXIF data.
 
Förstår inte vad du menar med metadata. Om du klickar på fliken "Bildinfo" finns EXIF data.

Exif/metadatan som lagras i bildfilerna har ungefär tio gånger flera parametrar än vad som återges under "bildinfo". "Bildinfo" innehåller bara några få utvalda värden.

Vad jag menar är att när jag läser exif/metadatan direkt från bilden/bildfilen/tumnagelsbilden så finns denna kvar på de två andra bilderna i din kollektion som jag testat, medan den däremot saknas i blixtbilderna, varför vet jag inte.

Med vänlig hälsning,/Torsten
 
Exif/metadatan som lagras i bildfilerna har ungefär tio gånger flera parametrar än vad som återges under "bildinfo". "Bildinfo" innehåller bara några få utvalda värden.

Vad jag menar är att när jag läser exif/metadatan direkt från bilden/bildfilen/tumnagelsbilden så finns denna kvar på de två andra bilderna i din kollektion som jag testat, medan den däremot saknas i blixtbilderna, varför vet jag inte.

Med vänlig hälsning,/Torsten

Hur/med vad läser du exifdata direkt ur bildfilen? all exifdata finns i bilderna jag laddar upp iaf. troligen FS som skalar bort det.
 
Jag får ut all EXIF data ur de uppladdade bilderna med Exif Viewer i Firefox, så den finns där. Hur laddar du ner bilden från FS?

Högerklicka på tumnagelsbilden i bildet albumen

Spara som

Tumnageln "tracks" som finns i ditt album har all exifinfo medan ingen av blixtbilderna har det.

Konstigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.