Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag vill se dina semesterbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite kort från Frankrike med

Frankrike augusti 2004
Lite kort från vår vecka i Serre Chevaliere (franska alperna). Åkte med Langley Travel, bodde på ett jättemysigt hotell, som var en ombygd gammal bondgård från 1722. Vandrade för det mesta, men testade också forsränning och via ferrata (klättring). Hur bra semester som hälst!
 
Vi har lagt ut lite bilder från vår resa till Seychellerna. De är delade i två album, mitt (Mette) och min sambos. De kanske inte är så mycket inspiration men de ger en liten vink om hur det ser ut på några av öarna.

Vi var på öarna Mahé, Praslin, La Digue, Cousin och Curieuse..

Höll på att glömma länken

http://photo.orcafat.com/
 
Resebilder är kul! Jag lade in lite om vår resa på resedagboken. Här finns den:
http://www.resdagboken.se/travel.asp?id=19622

Flest bilder har jag nog i min tråd på dvdforum.nu (det är jag som är Arnold):
http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&forum=6&thread=100292&page=3#new

På det hela taget en underbar resa som jag gärna gör om vilken dag som helst.

De lite mer seriösa bilderna från resan (dia) håller jag som bäst på att bearbeta. Några finns i ett av mina album här.
 
Kul med bilder!

Va kul att det börjar rammla in lite bilder. Bra som inspiration, både vad gäller fotografering och resande!
 
Här http://2bbe.mine.nu/joto/gallery/ finns främmst våra bilder från sommarens resa till Singapore och Malaysia. Det finns även "vardagsbilder".
Tanken med albumet är att släkt och vänner skall se lite vad som händer. Förhoppningsvis blir det lite nytt framöver.

/Tobbe
 
Jag har bilder från:
- Kroatien
- Paris
- New York
- Nya Zeeland

www.semestertipset.se

Klicka på resor nere till vänster.

Nya Zeealand har jag bara påbörjat med
Queesntown. Men där har jag en kul film
från Shotover River på jetbåtarna.

//Henke
 
schyssta bilder. framför allt Hans svartvita från Kina. o dom läskiga från heron city. :p

mina från Afrika: Uganda, Rwanda, Kenya, Tanzania, Zambia, Zimbabwe, Malawi, Mocambique, Swaziland, Lesotho, Sydafrika, Namibia, Botswana, Angola och Etiopien!

hejhopp.com - Klicka på "Gallery". De bättre finns i det senaste galleriet "Southern Africa 2004-2005".

MVH /Peder
 
Har inga och har aldrig fotat några. Kanske beror det på att jag aldrig ser resande som semäster,, Semäster finns det egentligen?

/Niclas,
 
Kina-bilderna; fantastiska!
Fastnar sarskilt for In the middle of nowhere, 240 km on 13 hours och Song pan ( tagen uppifran). Underbara kompositioner!

Jag har aldrig gjort ngn klassisk fotoresa.
(Om man bortser fran alla bilder jag tagit har i Spanien dar jag bor sen 5 ar tillbaka.)
Ar kluven infor fenomenet.
Pa sistone reser var och varannan till andra sidan jorden, om inte for att fota sa for att uppleva. Jag kan fa kanslan av att denna typen av 3manaders-langa resor manga ganger blir precis sa forutsagbara som en charter till Mallis ( trots att intentionen sakerligen ar en helt annan.) Kanns som en typ av resande som inte alltid blir sa "alternativt" som det garna vill vara.
Hur manga bekanta har man inte som varit en tid i australien/afrika/asien,sydamerika/ osv, och upptackt sanningen och gjort sitt livs resa och kommer tillbaka som nya, visa, rena och fulla av visioner.

Inget ont i det, missforsta inte min ironi, men ngnstans kan jag kanna mig forolampad av denna typen av resande, ngnstans handlar det ocksa om en explotation, vi aker dit och tar vara fantastiska kort pa dessa fantastiskt fattiga manniskor som gor sig ypperligt pa bild fotografisk sett och sen aker vi tillbaka till var lena, rena, trygga del av varlden. att fota i fattigare lander kan vara lattare i ett par avseenden; med ett par mynt far man ofta vad man onskar.

Samtidigt utgor och ju resandet och upptackandet en central plats i manniskans varld. hur ska vi annars fa ta del av platser som skiljer sig fran varan? det finns ngt oerhort lockande i att bege sig (ensam eller inte) med sin kamera och sitt oga till en frammande del av varlden och skapa sin egen bild av den, uppleva den och lara kanna den.

Jag tror det ar enormt viktigt att vara pa det klara med varfor man reser (och fotar) och inte glomma att man faktiskt befinner sig i annan mans land. Forst da blir resultatet vardigt och spannande pa alla plan.
 
Här finns bilder från en gruppresa till Kina (Beijing - Xian) i juni.
www.perpersson.com/gallery/Kina
Alla bilder är inte mina, dom andra på resan kan ladda upp bilder om dom vill. Än så länge är det tre bilder som inte är mina. Det kanske kommer mer när höstmörkret sänker sig.
 
AronAkesson skrev:
Jag skulle vilja se lite andra medlemars semesterbilder i form av webgalleri (eller annat). Dels som inspiration till resmål och dels som fotografisk inspiration. Skriv gärna också lite om resan.

De av mina resor vars bilder för närvarande finns på nätet är följande:

En rundresa i norra USA, södra Kanada samt delar av Kalifornien, augusti 1991.
http://magnus-karlsson.nu/galleri/nordamerika/

På vandring i Österrikiska alperna, juni 2005.
http://magnus-karlsson.nu/galleri/gastein/

Inte mycket text dock.
 
sara gustavsson skrev:
Kina-bilderna; fantastiska!
Fastnar sarskilt for In the middle of nowhere, 240 km on 13 hours och Song pan ( tagen uppifran). Underbara kompositioner!

Jag har aldrig gjort ngn klassisk fotoresa.
(Om man bortser fran alla bilder jag tagit har i Spanien dar jag bor sen 5 ar tillbaka.)
Ar kluven infor fenomenet.
Pa sistone reser var och varannan till andra sidan jorden, om inte for att fota sa for att uppleva. Jag kan fa kanslan av att denna typen av 3manaders-langa resor manga ganger blir precis sa forutsagbara som en charter till Mallis ( trots att intentionen sakerligen ar en helt annan.) Kanns som en typ av resande som inte alltid blir sa "alternativt" som det garna vill vara.
Hur manga bekanta har man inte som varit en tid i australien/afrika/asien,sydamerika/ osv, och upptackt sanningen och gjort sitt livs resa och kommer tillbaka som nya, visa, rena och fulla av visioner.

Inget ont i det, missforsta inte min ironi, men ngnstans kan jag kanna mig forolampad av denna typen av resande, ngnstans handlar det ocksa om en explotation, vi aker dit och tar vara fantastiska kort pa dessa fantastiskt fattiga manniskor som gor sig ypperligt pa bild fotografisk sett och sen aker vi tillbaka till var lena, rena, trygga del av varlden. att fota i fattigare lander kan vara lattare i ett par avseenden; med ett par mynt far man ofta vad man onskar.

Samtidigt utgor och ju resandet och upptackandet en central plats i manniskans varld. hur ska vi annars fa ta del av platser som skiljer sig fran varan? det finns ngt oerhort lockande i att bege sig (ensam eller inte) med sin kamera och sitt oga till en frammande del av varlden och skapa sin egen bild av den, uppleva den och lara kanna den.

Jag tror det ar enormt viktigt att vara pa det klara med varfor man reser (och fotar) och inte glomma att man faktiskt befinner sig i annan mans land. Forst da blir resultatet vardigt och spannande pa alla plan.

Jag tycker det är bra att folk ser sig om i värden och får internationella vänner. Ser klart mer positiv än negativt med resande. Exploaterad? Ja, man kan väl säga att min arbetsgivare exploaterar mig också!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.