Annons

Jag vill SÄLJA analog Canon EOS30

Produkter
(logga in för att koppla)

Busefaliss

Ny medlem
Jag har en jättefin Canon EOS 30V Date, köpt 2004, som jag vill sälja.
Objektiv: Sigma Aspherical IF 28-105 mm.
Hur mycket kan man begära för en sådan guldklimp? Den är i jättefint skick, ej använd så mycket (max 20 ggr), har instruktionsbok och fin kameraväska i bra skick också.
Tacksam för svar!

Tyvärr är de inte värda så mycket idag.... Analoga hus som inte är mätsökarkameror är ganska "döda" idag....

Det som kan vara intressant med 30:an är väl möjligtvis ögonstyrningen, men när man kan få en EOS 3 för 7-800 på tradera så är det nog inte jättemycket att hämta. Dessutom känns inte gluggen så het rent spontant, men några hundringar för paketet kanske?

Egentligen är det tragiskt.. Så bra kameror.. men tekniken talar....

Ja, det måste vara lite retligt ifall man köpt sin proffskamera ny för femsiffriga belopp och nu inte får ut ens en tusenlapp för den. Fast det är väl samma öde som kommer att drabba de digitala också till slut, när framtidens supersensorer tagit över. ;)

Funderar själv på ifall jag ska behålla båda mina EOS 3, jag inser att jag har betalt ett par hundingar för mycket för dem och kanske inte får tillbaks mer än 60-70% av pengarna om jag lyckas sälja den ena nu knappt ett år senare. Man kan ju alltid ladda dem med olika film..

Det är väl så idag att analoga systemkameror bara har ett bruksvärde för dig själv om vill fortsätta med film, annars gör dom mest nytta som bokstöd eller museiföremål hemma i bokhyllan. Du får väl några hundralappar i bästa fall på Blocket, och jag själv skulle då hellre behålla kameran av nostalgiska skäl.

Men en EOS 3 är det ju bara dumt att sälja idag - den är strålande rolig att mata i en film i då och då.

EOS 30, EOS 33 är kanske värd en 400 pix om man har tur...

Men en EOS 3 är det ju bara dumt att sälja idag - den är strålande rolig att mata i en film i då och då.

Absolut, det var därför jag köpte dem.. fast i det ena fallet ville jag bara åt v-greppet, så jag har ju en över nu (plus en EOS 5 dessutom). Någon som läser det här och är intresserad kan ju höra av sig. ;)

Ja nog känner jag en del som fått en chock när de försökt byta in en analog "guldklimp" och blivit erbjuden någon hundralapp.... En kompis försökte byta in en 30 eos, för 2 år sedan, och blev erbjuden 500:- och då var den i nyskick.... Idag är nog värdet lägre...

Kanske tradera kan vara något?

Herregud så tragiskt. Men tack så hemskt mycket för alla era tankar!! =)
Förmodligen är objektivet värt mer än kamerahuset, eftersom det går utmärkt att använda även på moderna digitalkameror. Jag tror det finns några olika varianter, men om det är f/2,8-4,0 kan det nog vara värt att annonsera ut det här på FS eller nåt.

Förmodligen är objektivet värt mer än kamerahuset, eftersom det går utmärkt att använda även på moderna digitalkameror. Jag tror det finns några olika varianter, men om det är f/2,8-4,0 kan det nog vara värt att annonsera ut det här på FS eller nåt.

Är du säker på att de där gamla Sigma-objektiven verkligen funkar på Canons nya digitala kamerahus? Jag tycker man har läst en massa om att de inte gör det.

Ja nog känner jag en del som fått en chock när de försökt byta in en analog "guldklimp" och blivit erbjuden någon hundralapp.... En kompis försökte byta in en 30 eos, för 2 år sedan, och blev erbjuden 500:- och då var den i nyskick.... Idag är nog värdet lägre...

Kanske tradera kan vara något?

Haha man får inte mycket heller för "digitala" grejer, iaf om man vill byta in i butik 3500 skulle jag få för mitt 16-35/2,8 II L USM.......

Men de ska ju göra vinst när de säljer igen, så det är lite skillnad.

Jag har också en EOS 30 i hyllan. Om jag försöker sälja den och sedan köpa en dörrstopp för pengarna, skulle jag förmodligen få lägga till lite i mellanskillnad...

Behåll den.

Är du säker på att de där gamla Sigma-objektiven verkligen funkar på Canons nya digitala kamerahus? Jag tycker man har läst en massa om att de inte gör det.
Jo, det ligger nog något i vad du säger, det har väl förekommit problem med att Sigmas gamla chips inte riktigt förstår allt de nya kamerorna säger.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto