Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
jag vill fota!
- Trådstartare mikj
- Start datum
Anderzon
Aktiv medlem
Vi på fotosidan kanske kan hjälpa dig att skrammla ihop lite stålar.
Lägg ut din adress, så kan vi skicka bidrag.
Kolla även på beg. och tex. www.hksupplies.com
Annars så kan du fortsätta plåta med din analoga kamera, och köpa scanning på tex. fujilab fram till du har råd
Mvh // M
Lägg ut din adress, så kan vi skicka bidrag.
Kolla även på beg. och tex. www.hksupplies.com
Annars så kan du fortsätta plåta med din analoga kamera, och köpa scanning på tex. fujilab fram till du har råd
Mvh // M
Johan Ringblom
Aktiv medlem
Köp på avbetalning så slipper du vänta!
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
En D60 borde du få för 7000kr.
Olle
Aktiv medlem
Alla objektiv är analoga.mikj skrev:
[Bjust det, man kan väll ha analogt objektiv på 300D? [/B]
Olle
Ragnemalm
Aktiv medlem
Tänkte fråga detsamma; Vad är det som är så "sketet" med den? 2 Mpix duger till mycket, om optiken och sensorn är acceptabla. Det finns naturligtvis usla skräpkameror som ingen talang i världen kan kompensera för. Är det en sådan du har?mazeson skrev:
Vad är det för fel i att använda din "sketna digitalkamera 2.0" så länge? Det blir ju bilder!
Du behöver bara en såpass bra kamera att det inte är kameran som begränsar dina möjligheter. En vanlig amatör når den nivån för mycket mindre pengar. Många megapixlar, utbytbart objektiv och inneprylstatus garanterar inte bra bilder.
Ragnemalm
Aktiv medlem
Tja, jag kan väl säga det samma, den Canon A70 vi gav min svärfar i pensioneringspresent är klart bättre och nyare än min gamla Kodak DC280 (också just 2 Mpix), men Kodaken duger ändå till mycket. Trots att jag har en nyare Olympus också så använder jag fortfarande Kodaken en del, till det den duger till. (Bilden nedan är tagen med denna sketna gamla 2 Mpix.)
Jag blir nyfiken på vilken kamera du har, som du upplever som så oduglig, men jag får tro dig på ditt ord. Du kan hur som helst få en kamera som duger till mycket för några få tusenlappar, som A80 till exempel. Behöver du verkligen mer? Hade jag ont om pengar skulle jag inte sikta högre.
Jag blir nyfiken på vilken kamera du har, som du upplever som så oduglig, men jag får tro dig på ditt ord. Du kan hur som helst få en kamera som duger till mycket för några få tusenlappar, som A80 till exempel. Behöver du verkligen mer? Hade jag ont om pengar skulle jag inte sikta högre.
Bilagor
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
Huset ser ju nästan rakt ut !!!.
Ragnemalm
Aktiv medlem
Lite tokigheter får man räkna med med billiga linser! Nejvars, det är naturligtvis kåken som är krökt.Daniel Ahlin skrev:
Huset ser ju nästan rakt ut !!!.
mikj
Aktiv medlem
aså...
Att alla objektiv är analoga betyder väll inte att dom passar till varje kamera? För om jag har ett canon objektiv så är den biligaste digital kameran som passar till den 300D, eller hur? blev plötsligt osäker..
Olle skrev:
Alla objektiv är analoga.
Olle
Att alla objektiv är analoga betyder väll inte att dom passar till varje kamera? För om jag har ett canon objektiv så är den biligaste digital kameran som passar till den 300D, eller hur? blev plötsligt osäker..