ANNONS
Annons

Jag skall köpa kamera i USA, men vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)
D200, vore väl en lämplig kamera. Bra prestanda, ochngt att växa i. samt ett skapligt tätat hus.

Kommer själv byta upp mig till den från min D1, frågan är bara när.

Så fort sådana här trådar kommer upp så kryper skattmasar och tullare fram ur sina gömmor :)

Apropå att handla från (nät)fotobutiker i USA; som redan nämnts härovan så verkar just Broadway Photo inte vara nåt bra ställe. Det finns många exempel till... så det är alltid bäst att kolla upp dem innan!

På den här siten kan man kolla upp olika handlares rykte:
http://search.bbb.org/

tex resultatet för Broadway Photo:
http://www.newyork.bbb.org/reports/businessreports.aspx?pid=44&page=1&id=68047

"unsatisfactory record" var det ja... Problemet med "selling practices" är oftast att de ägnar sig åt så kallad bait-and-switch taktik: de annonserar om något som låter jättebilligt, men när du försöker beställa den grejen är den plötsligt "slutsåld" och så försöker de pracka på kunden nåt annat, dyrt.
Eller också säljer de kamerapaket där de plockar ur tillbehör som vanligtvis följer med, batteri tex, och säljer dessa separat, till ett högre totalpris.
Skumt!

/Pia

Senast ändrad:
Tjenare!

Jag har en D70s från New York!
och ja kan tala om att ladaren behöver du inte bekymra dig om! abra att byta sladden från batteriholken/laddaren till väggen kostar 29kr sen har du som vilken svensksåld kamera du vill!!(Jag hitta tom min sladd på vinden. gratis! ;)

det där med garantin är lite jobbigare! du får vara rädd om kameran sen har ja hört att Nikons support brukar vara skapligt samarbetsvilliga så det går säkert att lämna här i sverige oxå om du ahr tur!

lycka till med köpet!

Jag var i NY 2mån! hann inte se allt jag ville se men hör av dig om du vill ha lite tips på Manhattan och butiker/sevärdigheter/saker du ska se upp för där! [email protected]

Edit: Jag hade ingen problem alls med tullen vek ihop min D70s kartong och la den i väskan! ja hade med mig 25kg mer packning när ja åkte hem! men visa kan ju ha otur som ja hade för ett par år sedan (A)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar