Det är väl en bra början att slänga ut en tråd, men kan kanske ändra det till - "Mentor Sökes". Ge lite exempel på hur du ligger till och vad du tänkt lära dig näst samt inriktning, utrustning t.ex. Tror säkert det finns en del som kan tänka sig att ge tips och peka i rätt riktning, men det kräver att du själv vill göra en del fotarbete där emellan och underlättas av om du har delar att bidra med.
Själv ramlade jag på en som var bättre än mig via en objektivaffär, övertalade denne att fota mitt bröllop (pga dennes Flickr spöade vår bröllopsfotografs portfolio med råge) och sedan hängde jag med ut på fotopromenader i den klicken amatörfotografer för att lära mig mer. Samtidigt bidrog jag själv till diskussionerna vi hade då jag läst om och testat en hel del objektiv i närtid.
Tror säkert att det är många som vill komma ut och fota med andra, men kanske inte vågar slänga ut en invit som du gör här, så vi får se vad responsen blir.
Jag kunde i princip ingenting för 2 år sedan, men med rätt influenser och intresse kan man komma en bra bit. Om du är i början av resan skulle jag rekommendera att du går ut på soliga dagar, ställer kameran i manuellt och använder sunny-16 för att lära dig riktning och kvalitet på ljuset. Om du kan är det bra att använda svartvit förhandsvisning på bakre skärmen.
Ex på sunny 16:
1/100s, ISO 100, f/16
1/800s, ISO 100, f/5.6
1/3200s, ISO 100, f/2.8
Exempel:
https://www.flickr.com/photos/inmoduslux/35365434522/in/dateposted-public/