Annons

Jag har pajjat en kamera. nån som vet vad det kommer kosta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pr0nto

Guest
rätt bråttom. :p råkade sumpa en av skolans Nikon kamera i golvet så att "objektivet" om det nu heter så :p blev lite intryckt så nu kan jag inte ställa in skärpan. men bländaren går att ställa in. nån som vet vad det kan komma å kosta om man ska laga?
 
Vad är det för objektiv? är det en billig äldre modell är det säkert billigare att köpa ett begagnat, än att laga.
 
Både du och skolan borde vara försäkrade mot olyckor så det jag tycker du ska göra är att knalla upp till den lärare du har i foto och lämna kameran till denne och säga vad som hänt. Sen får skolan och eventuellt försäkringsbolag lösa detta.

MVH /Daniel som jobbat som fotolärare[/QUOTE)

Så har det kanske varit på VISSA skolor. Men det är långt ifrån allmän praxis, både på grund av den kassa ekonomin inom skolvärlden och att de försäkringspremier som skolor får har en självrisk på X antal tiotusen kr.
 
Jag tappade min Olympus C-3000 så så att objektivet trycktes in. Det skulle kosta nästa 3000:- att laga. Gjorde det inte...
 
Om det inte skett med flit tror jag inte att du behöver betala.

För anställda gäller att man måste medvetet sabotera för att bli ersättningsskyldig det borde vara samma lagar för elever.

Martin
 
Prata med läraren.. Det är bäst att vara ärlig.
Det löser sig säkert i diskussionen med han/henne
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.