Annons

Jag har en fråga på vad man får ta kort på!

Produkter
(logga in för att koppla)

fbkarre

Ny medlem
Hej!
När jag var på en bilträff en helg så sov vi kvar och dagen efter så kom det norskar och åkte motorcykel på Kinnekulle Ring. Vi gick upp på en kulle som fanns vid banan och börja ta kort. Helt plötsligt efter vi tagit 20kort så kom en förare fram och stanna framför oss på banan och sa att vi inte fick ta kort. Då undrar jag om jag skulle fått stå kvar och tagit mer kort eller om jag var tvungen att sluta ta kort.?
Jag och farsan gick därifrån då.

Skulle vilja veta hur det är.. så jag vet till nästa gång det händer nått sådant!

Mvh//André

Så länge det inte är ett skyddsobjekt så får man fota (det brukar vara tydligt markerat).
I övriga fall måste det stå tydligt att man inte får fota.
Så det är bara att fota på...

Men om det är inom banområdet man står så har arrangören rätt att säga till att man inte får fota mer. Man får dock behålla de bilder man redan tagit.

Fota utifrån och in får man alltid göra (förutom vid skyddsobjekt som sagt).

Stod ni inne på det (förmodar jag) privata området Kinnekulle Ring? I så fall är det upp till ägaren/den ansvarige/motsvarande att besluta om eventuella fotoförbud. Dock kan knappast en "vanlig användare" av banan besluta om detta. I varje fall inte om denne inte fått fullmakt för detta. Lite svårt att vet i detta fall, alltså.

Stod ni utanför det privata området, på allmän/offentlig plats eller mark? Då är det solklart; då kan INGEN hindra er från att fotografera precis hur mycket ni vill.

tack för era svar.

Innan man kommer in vid banan så är det som en stor gräsplätt med nått hus och så... sen så går det en väg in till banan. Men det fanns inga skyltar eller nått sånt.

Där vi tog kort så var det en grillplats och ett litet staket runt!

Mvh//André

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar