Annons

Jag blir GALEN på Technikdirekt

Produkter
(logga in för att koppla)
suck nu har det snart gått 1 vecka, dom svarar inte på mail, deras kundtjänst sa i fredags att den skulle skickas samma dag, samma besked idag måndag men fortfarande inga svar på något av mina 4 mail eller någon bekräftelse på att det är skickat.

Hej!

Det är inte omöjligt att det tar en vecka innan de skickar. Det kan mycket väl vara så att de har "skickat" och väntar på att DPD ska hämta paketen. Efter att de sedan har skickat så kommer du med största sannolikhet bli galen på att paketet ligger några dagar på någon central för konsiluderung. Efter det så är det posten i Sverige som ska strula då de inte kör ut företagspaket till privatpersoner trots att de fått betalt för tjänten. Ungefär två veckor från det att man har beställt får man prylarna från Technikdirekt. Inte snabbt men billigt.

Jag gillar inte heller deras sätt att hantera saker men de är billiga och man får vad man betalar för.

MVH Uffe

fick besked nyss att det skickas imorgon, dvs 1 vecka efter beställningsdatum.
Priset är ju ett par tusen lägre så att det tar tid gör inte så mycket, det är att man inte får klara besked eller svar på mail som är irriterande. Hoppas nu kameran är i bra skick utan damm osv som man har läst om.
:)

Jag har inte riktigt fattat varför så många verkar prioritera köp av Technikdirekt framför topvision. Priserna är likvärdiga, men topvision är lätta att få kontakt med och serviceinriktade.

ingen tidigare erfarenhet av "tyskarna" men ska prova beställa mitt batterigrepp + lite annat från dom istället. Tack för tipset

Tycker ocksa att det är synd att servicen inte är den bästa pa Technidirekt. Om varan visar en grön punkt brukar dock varorna komma omgaende, som min Epson 4000 förra veckan:) Om däremot varan har en ljusbla punkt verkar det som man kan vänta i evigheter utan att fa nagra som helst besked. Jag avbokade ett 70-200/4,0L efter det att jag väntat 5 veckor och TD sa att Canon inte kunde leverera. Min lokala butik beställde samma objektiv och en vecka senare fick jag det! 60€ mer var det värt tyckte jag...
/Conny

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar