Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
JAA, objektiv
- Trådstartare puppetm
- Start datum
puppetm
Aktiv medlem
davidh skrev:
Varför bör det ägnas ett foruminlägg?
Se i vilket forum det är skrivit i? kanske?
Övrigt är inget forum för vilka inlägg som helst. Det här skulle varit i Fritt forum i så fall som inte syns från förstasidan.puppetm skrev:
Se i vilket forum det är skrivit i? kanske?
puppetm
Aktiv medlem
jimh skrev:
Övrigt är inget forum för vilka inlägg som helst. Det här skulle varit i Fritt forum i så fall som inte syns från förstasidan.
Fritt forum om jag skulle skippat det med testbilder kanske?
jag kommer lägga upp testbilderna här i denna tråden...
mipert
Aktiv medlem
Lite berättigat tycker jag inlägget är eftersom testbilder utlovas.
Kanske skulle det vara idé att skapa en norm för hur man kan testa objektiv, då kunde olika medlemmar lägga ut testbilder och man hade någonting att jämföra med, en bild på en fjäril kontra en modellbild ger ju ingenting, såvida den ena bilden inte är ruskigt oskarp. Men då vet man inte om det beror på objektivet eller om det är en skakig frihandsbild.
Kanske skulle det vara idé att skapa en norm för hur man kan testa objektiv, då kunde olika medlemmar lägga ut testbilder och man hade någonting att jämföra med, en bild på en fjäril kontra en modellbild ger ju ingenting, såvida den ena bilden inte är ruskigt oskarp. Men då vet man inte om det beror på objektivet eller om det är en skakig frihandsbild.
Senast ändrad:
puppetm
Aktiv medlem
mipert skrev:
Lite berättigat tycker jag inlägget är eftersom testbilder utlovas.
Låter bra, typ nån pappskiva med streck o nått sånt.. raka, cirklar o så.. skarpa som få... o sen kort på den med macro o inte macro osv. se vinjetteringar osv.