Annons

JAA, objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

puppetm

Aktiv medlem
YFO ringde idag! mitt objektiv har kommit!! JAAAAA! :D
Tamron 28-300, 3,5-6,3 MACRO
Får ta testilder o lägga upp så fort jag kan ;)

Senast ändrad:
Vad är det för extremt zoom du har gått och skaffat dig? :) 28-300 SAMT macro...
Förmodligen ytterst skarpt ... :)

jimh skrev:
Övrigt är inget forum för vilka inlägg som helst. Det här skulle varit i Fritt forum i så fall som inte syns från förstasidan.

Fritt forum om jag skulle skippat det med testbilder kanske?
jag kommer lägga upp testbilderna här i denna tråden...

Lite berättigat tycker jag inlägget är eftersom testbilder utlovas.

Kanske skulle det vara idé att skapa en norm för hur man kan testa objektiv, då kunde olika medlemmar lägga ut testbilder och man hade någonting att jämföra med, en bild på en fjäril kontra en modellbild ger ju ingenting, såvida den ena bilden inte är ruskigt oskarp. Men då vet man inte om det beror på objektivet eller om det är en skakig frihandsbild.

Senast ändrad:
mipert skrev:
Lite berättigat tycker jag inlägget är eftersom testbilder utlovas.

Kanske skulle det vara idé att skapa en norm för hur man kan testa objektiv, då kunde olika medlemmar lägga ut testbilder och man hade någonting att jämföra med, en bild på en fjäril kontra en modellbild ger ju ingenting, såvida den ena bilden inte är ruskigt oskarp. Men då vet man inte om det beror på objektivet eller om det är en skakig frihandsbild.

Låter bra, typ nån pappskiva med streck o nått sånt.. raka, cirklar o så.. skarpa som få... o sen kort på den med macro o inte macro osv. se vinjetteringar osv.

Då måste alla använda samma skanner. Tittar man på det stora flertalet bilder som ligger på sidan nu så är det skanningen som är den stora kvalitetstjuven i kedjan.

Får väll lämna in filmen på diateknik så den blir bra scannad ;)
det är helt underbart ifrån typ 12cm så blir det 30 ;) SKITFINT! :D o billigt var det också. 5500 INK moms... *mena* ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar