Annons

Ja, jag köper en D4

Produkter
(logga in för att koppla)
Gissningtvis samma för 1D-serien. Det innebär inte att det alltid är bästa valet ;)

Nä, men det är ett argument mot påståendet "Kameran verkar vara reserverad för fotojournalister. " som framförs i inlägg #1. Kameran är däremot konstruerad för de krav som bildjournalister och sportfotografer har. Jag skulle tycka att det var jobbigt med min 1D X som enda kamera, men en del tycker att en full-proffs-kamera är perfekt till allt. Big is beautiful. :)

Om ett år, när du har sparat ihop till en D4, då finns antagligen både D4x och D900 att välja på också...

Sökte efter argument varför en amatör ska köpa en Nikon D4. Jag ficka bara svar som avrådde amatören. Kameran verkar vara reserverad för fotojournalister. Nej, jag är övertygad om att en amatör utvecklas till bättre fotograf med Nikon D4, så därför börjar jag spara nu. Köp om ett år.
/Lars

köp om ett år? då har D5 kommit eller är på ingång då är det bättre att vänta på den. Kamera utvecklingen går blixtsnabbt jag brukar byta ut mina senaste (D800) mot kommande modell när dom kommer. Dels så tar jag runt 200000 bilder per år o dom är avskrivna o en ca 3år nyare kamera är alltid vassare än den gamla oavsett om den funkar bra idag.

Sökte efter argument varför en amatör ska köpa en Nikon D4. Jag ficka bara svar som avrådde amatören. Kameran verkar vara reserverad för fotojournalister. Nej, jag är övertygad om att en amatör utvecklas till bättre fotograf med Nikon D4, så därför börjar jag spara nu. Köp om ett år.
/Lars

1) Köp nu och avbetala. Det tas många bilder på ett år.

2) Lid ett år utan D4 (D5, D900)

3) Köp en (Df eller) D800 "så länge", Nikons beg.värden är väldigt bra.

/Lars

Självklart skall du köpa en D4: om du tror att ditt fotande kommer att utvecklas med en och du har råd med det.
Men det ser onekligen lite roligt ut när du ber om råd och så uppenbart inte gillar de råd du fått innan du startade tråden. :)
Varför fråga om du redan bestämt dig?

Till TS: För fem år sedan köpte jag min första systemkamera, en Nikon D90 med ett par fina gluggar till. Två år senare köpte jag en D700 och ytterligare ett par gluggar. För ett halvår sedan slog jag till på en D4 och har inte ångrat mig en sekund. Klart att du får bättre bilder med en bättre kamera. Om du har råd är det bara att köra.

Jag är en glad amatör som älskar att jag har en utrustning som kan utveckla mig och inte begränsa mig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar