Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ja, jag köper en D4

Produkter
(logga in för att koppla)

tranbird

Medlem
Sökte efter argument varför en amatör ska köpa en Nikon D4. Jag ficka bara svar som avrådde amatören. Kameran verkar vara reserverad för fotojournalister. Nej, jag är övertygad om att en amatör utvecklas till bättre fotograf med Nikon D4, så därför börjar jag spara nu. Köp om ett år.
/Lars

Klart du skall köpa en D4 om du vill ha en och tror att du kommer att trivas med den. Var bara beredd på att den, med tillhörande lämpliga objektiv väger en hel del. Jag tror verkligen att både bilderna blir bättre och nöjet att fotografera blir högre, om man trivs med sin utrustning.

Klart du ska köpa om du vill ha en. Ang alla som avråder och påpekar anl till att du inte ska köpa... skit i dem!!! Vi bor i Sverige, vad hade du väntat dig?

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Ja, om man inte behöver super AF-prestanda och ett hus som man kan slå in spik med, så kan man väl avvakta. Och det här med ev. hybridfunktioner låter helt klart spännande,

Sen så skulle ju TS köpa först om ett år, så dimmorna lär nog skingras innan dess, om inte en ny spännande lansering står för dörren då.