Fotograf121
Aktiv medlem
J. Patric skrev:
Klona BORT barn? Det var något nytt.
*ASG* Host host *sätter äpplet i halsen*
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
J. Patric skrev:
Klona BORT barn? Det var något nytt.
tormig skrev:
Oj, vad tyst det är, hallå, digitalt någon?
mipert skrev:
Och här är svaret från Benetton:
James Mollison tog bilden (han tar alla bilder för deras kampanjer) och utrustningen var film (inte digitalt) i 6x7-format.
Mellanformat med film alltså...
Johan Okker skrev:
Vilket bevisar att det gamla ordspråket - allt är inte digitalt som blänker - fortfarande gäller..
hansen2 skrev:
Analogt mellanformat rokkar stenhårt än så länge. Men den analoga tekniken kommer bli omkörd inom en inte alltför lång framtid - någon som håller emot ?
/Johan
hansen2 skrev:
Analogt mellanformat rokkar stenhårt än så länge. Men den analoga tekniken kommer bli omkörd inom en inte alltför lång framtid - någon som håller emot ?
/Johan
fjalstal skrev:
Det beror väl på hur man definierar omkörd? Hittade ett bra citat angående det teknologiska imperativet:
"Tekniken har perverterats från omsorg, intelligens, uppfinningsrikedom och känsla till kapitalistisk handelsvara".Winner, L (1977) Autonomos Technology. Cambridge:MIT Press.
fjalstal skrev:
Det beror väl på hur man definierar omkörd? Hittade ett bra citat angående det teknologiska imperativet:
"Tekniken har perverterats från omsorg, intelligens, uppfinningsrikedom och känsla till kapitalistisk handelsvara".Winner, L (1977) Autonomos Technology. Cambridge:MIT Press.
Sonnaren skrev:
"wannabe för yrkesfotografi"
fjalstal skrev:
...Jag tror inte heller på att köpa så dyr utrustning att man helt enkelt måste sälja bilder för att motivera det. Det om nåt borde väl ta bort kreativiteten?
Är det inte rätt mycket digital retusch inblandat i såna där bilder? Med tillräckliga ekonomiska resurser förmodar jag att jag kan plåta ett gråkort med engångskamera och ficklampa och få en schysst stortavla med två putmunnade modeller på som tål närgranskning. Eller?mipert skrev:
Jag har samma utrustning, kanske kör han Pentax, men vad är hemligheten?