Annons

Jätteklippet Allan

Produkter
(logga in för att koppla)
Eller snart väldigt ledsen då man troligen gått på en nit.

Vad grundar du det på?

En "gammal" "analog" kamera och ett par "gamla" objektiv. 35-70'an och 80-200'an må vara 2.8'or, men det är väl inga supermoderna vidunder direkt. 35-70'an var väl 80- och 90-talets "värsting", men sen "länge" ersatt av 24-70'an. Inget modernt objektiv, med andra ord. 80-200 finns det väl en sisådär fem olika versioner av, men även den är ersatt av den modernare 70-200'an. Lite reservation här för att jag inte är Nikonist, självklart kan jag ha tokfel :) Men jag tror inte det i det här fallet :)

Det är väl ganska rimligt att anta att någon inte riktigt har förstått vad han/hon säljer, eller helt enkelt har varit desperat efter pengar. Om man är ute efter att blåsa någon så verkar det ju väldigt skevt att lägga ut en annons på en "gammal" F5'a och "outdatade" objektiv. Betydligt smartare vore ju i så fall att sätta ut annons på någon omåttligt populär kamera...ungefär som alla "vanliga" lurendrejeriannonser :)

Vad grundar du det på?

En "gammal" "analog" kamera och ett par "gamla" objektiv. 35-70'an och 80-200'an må vara 2.8'or, men det är väl inga supermoderna vidunder direkt. 35-70'an var väl 80- och 90-talets "värsting", men sen "länge" ersatt av 24-70'an. Inget modernt objektiv, med andra ord. 80-200 finns det väl en sisådär fem olika versioner av, men även den är ersatt av den modernare 70-200'an. Lite reservation här för att jag inte är Nikonist, självklart kan jag ha tokfel :) Men jag tror inte det i det här fallet :)

Det är väl ganska rimligt att anta att någon inte riktigt har förstått vad han/hon säljer, eller helt enkelt har varit desperat efter pengar. Om man är ute efter att blåsa någon så verkar det ju väldigt skevt att lägga ut en annons på en "gammal" F5'a och "outdatade" objektiv. Betydligt smartare vore ju i så fall att sätta ut annons på någon omåttligt populär kamera...ungefär som alla "vanliga" lurendrejeriannonser :)

Sant att det är gamla grejor. Men inom sitt begränsade område är 35-70 inte så dum. Lite svårt med motljus men bra för porträtt.
80-200 inte heller dum. För den som vill ha skjutzoom finns det inte så många alternativ.
Ett mer "normalt" pris tror jag skulle vara
35-70: 2000
80-200: 2500-3000
F5: 1500-2000

Lite beroende på skicka och fason förstås. Såg också annonsen men ringde inte. Tyckte det kändes lite för billigt.

Jag håller med om att det är lättare att lura folk med nya moderna grejor. Sett några misstänkta annonser för D3 och D3X till exempel.
/johan

Ett mer "normalt" pris tror jag skulle vara
35-70: 2000
80-200: 2500-3000
F5: 1500-2000

Det där kändes som ganska låga priser tyckte jag.
35-70: ok den ligger väl där skulle jag tro
80-200 vrid-varianten som det var, ligger väl runt 4-5000
F5 ligger oftast mellan 3-4000:- och så jäkla gammal är den väl inte. Den ersattes ju av F6 2004.

Något som många kanske inte känner till är att 80-200:an har ett macroläge.
Sålde mina två gluggar för snart 10 år sedan när 70-200:an kom.
Ångrar det fortfarande, macron på den gamla gluggen var kanon.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto