Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Jätteklippet Allan
- Trådstartare Mesch
- Start datum
Bosse Biceps
Aktiv medlem
Jag hittar den inte ens på blocket. Är den redan borta?
Mattias
Mattias
Mesch
Aktiv medlem
Jag hittar den inte ens på blocket. Är den redan borta?
Mattias
Jepp borta :-(
Någon är mkt lycklig i Malmö just nu.
Ravestream
Aktiv medlem
Jepp borta :-(
Någon är mkt lycklig i Malmö just nu.
Eller snart väldigt ledsen då man troligen gått på en nit.
Walle
Aktiv medlem
Eller snart väldigt ledsen då man troligen gått på en nit.
Vad grundar du det på?
En "gammal" "analog" kamera och ett par "gamla" objektiv. 35-70'an och 80-200'an må vara 2.8'or, men det är väl inga supermoderna vidunder direkt. 35-70'an var väl 80- och 90-talets "värsting", men sen "länge" ersatt av 24-70'an. Inget modernt objektiv, med andra ord. 80-200 finns det väl en sisådär fem olika versioner av, men även den är ersatt av den modernare 70-200'an. Lite reservation här för att jag inte är Nikonist, självklart kan jag ha tokfel Men jag tror inte det i det här fallet
Det är väl ganska rimligt att anta att någon inte riktigt har förstått vad han/hon säljer, eller helt enkelt har varit desperat efter pengar. Om man är ute efter att blåsa någon så verkar det ju väldigt skevt att lägga ut en annons på en "gammal" F5'a och "outdatade" objektiv. Betydligt smartare vore ju i så fall att sätta ut annons på någon omåttligt populär kamera...ungefär som alla "vanliga" lurendrejeriannonser
Makten
Aktiv medlem
I så fall hade det varit ett extremt överpris, så det tror jag inte.Öh, missade personen en nolla?
jpgrahn
Aktiv medlem
Vad grundar du det på?
En "gammal" "analog" kamera och ett par "gamla" objektiv. 35-70'an och 80-200'an må vara 2.8'or, men det är väl inga supermoderna vidunder direkt. 35-70'an var väl 80- och 90-talets "värsting", men sen "länge" ersatt av 24-70'an. Inget modernt objektiv, med andra ord. 80-200 finns det väl en sisådär fem olika versioner av, men även den är ersatt av den modernare 70-200'an. Lite reservation här för att jag inte är Nikonist, självklart kan jag ha tokfel Men jag tror inte det i det här fallet
Det är väl ganska rimligt att anta att någon inte riktigt har förstått vad han/hon säljer, eller helt enkelt har varit desperat efter pengar. Om man är ute efter att blåsa någon så verkar det ju väldigt skevt att lägga ut en annons på en "gammal" F5'a och "outdatade" objektiv. Betydligt smartare vore ju i så fall att sätta ut annons på någon omåttligt populär kamera...ungefär som alla "vanliga" lurendrejeriannonser
Sant att det är gamla grejor. Men inom sitt begränsade område är 35-70 inte så dum. Lite svårt med motljus men bra för porträtt.
80-200 inte heller dum. För den som vill ha skjutzoom finns det inte så många alternativ.
Ett mer "normalt" pris tror jag skulle vara
35-70: 2000
80-200: 2500-3000
F5: 1500-2000
Lite beroende på skicka och fason förstås. Såg också annonsen men ringde inte. Tyckte det kändes lite för billigt.
Jag håller med om att det är lättare att lura folk med nya moderna grejor. Sett några misstänkta annonser för D3 och D3X till exempel.
/johan
lofling
Aktiv medlem
I så fall hade det varit ett extremt överpris, så det tror jag inte.
Det är sant, jag missade att det var lite äldre varianter av objektiven än jag trodde först.
Mesch
Aktiv medlem
Ett mer "normalt" pris tror jag skulle vara
35-70: 2000
80-200: 2500-3000
F5: 1500-2000
Det där kändes som ganska låga priser tyckte jag.
35-70: ok den ligger väl där skulle jag tro
80-200 vrid-varianten som det var, ligger väl runt 4-5000
F5 ligger oftast mellan 3-4000:- och så jäkla gammal är den väl inte. Den ersattes ju av F6 2004.