Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jämförelse batterikapacitet D70s/D200?

Produkter
(logga in för att koppla)

Per

Aktiv medlem
Hej!

Vill någon som använt både D70s och D200 ett tag ge en liten uppskattning hur batterikapaciteten förhåller sig mellan dem? Hur många bilder man får ut på en laddning varierar förstås stort beroende på hur man använder kameran, men om du fotar på ungefär samma sätt med båda kanske du vågar dig på en jämförelse?

Alltså; om det brukar vara lagom med 4 ackar till min D70s under de fotovandringar jag brukar göra, kommer jag då att behöva 6, 8 eller 10 ackar om/när jag byter upp mig till en D200?

/Per

(batterigrepp och/eller solcellsladdare får bli en annan diskusion, jag är mest nyfiken på hur kapaciteten skiljer sig till att börja med)
 
Oj - att motsvara 4 accar till D70 mot lika i D200. Räcker 10 st? Har D200 med batterigrepp och en acc räcker till ca 350 bilder. Då anv jag aldrig den inbyggda blixten men väl VR gluggar då och då.

Hade D70 tidigare och den laddade sig nästa själv känns det som i jämförelse.

Men 10 accar är inte att skjuta över målet, snarare i underkant.

Köpte en av Scandinavians/Nikons demo D2x och den skall ju klara ca 2000 bilder på en acc, så där känns det lite mer "normalt"

// Maxe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.