Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ixus 800 IS och Sandisk Ultra II Plus

Produkter
(logga in för att koppla)

martinh

Aktiv medlem
Hej

På cyberphotos hemsida står det att Sandisks SD-kort med usb-kontakt kan fastna i IXUS 700/750. Någon som vet om samma problem finns på Ixus 800?

Någon som har varit med om det problemet och hur alvarligt är det?
 
Varför ska du ha ett Sd kort med USB kontakt? risken är stor att den fastnar då kamerorna i stort sätt har samma utföranden på sinna minnekortsplatser
 
:) Tack för det snabba svaret. Nä trevligt att någon bryr sig åtminstonde.

Ja jag vill ha en USB-kontakt på mitt SD-kort eftersom jag hatar sladdar och alla datorer man kommer i kontakt med har inte kostläsare.

Ang. min ursprungliga fråga så har SanDisk ändrat sin designe på sina pluskort och nu finns det inte längre någon risk att kortet fastnar. Så jag rekomendear korten.
 
Mitt plus kort med usb som jag köpte i december 06 fastnar ibland lite i kameran. Det är den lilla lås "knappen" eller vad man ska kalla det som hänger upp sig ibland. Och ibland åker den tillbaka i låst läge när man sätter i koret i kameran så det står "Minneskort låst" i displayen, så man får vara försiktig och noga med spärren när man sätter i kotet.
 
martinh skrev:
:) Tack för det snabba svaret. Nä trevligt att någon bryr sig åtminstonde.

Ja jag vill ha en USB-kontakt på mitt SD-kort eftersom jag hatar sladdar och alla datorer man kommer i kontakt med har inte kostläsare.

Ang. min ursprungliga fråga så har SanDisk ändrat sin designe på sina pluskort och nu finns det inte längre någon risk att kortet fastnar. Så jag rekomendear korten.

Det var så lite så, måste haft bråttom för mitt snabba svar innehöll en hel del stavfel:p.

Är inte dom korten mycket dyrare än vanliga SD kort?
 
Radiophonic skrev:

Är inte dom korten mycket dyrare än vanliga SD kort?

När jag va inne på Kjell & Company i stan så tog han då fram kortet jag pekade på i katalogen. Det i katalogen var ett vanligt standard 1gb Ultra II för 389:-, så när han sedan kom ut från lagret hade han plus versionen och sa "Jaha, är det sånt här nu förtiden, det verkar ju va smart". Så jag jag fick det för 389:-. På andra ställe kostar det några hundringar till.
 
Det var inte så farligt dyrt, själv så köpte jag 2gb sd kort för 179 av märket Kingston som för övrigt är kända för att tillverka minnen av hög klass för datorer. Med tanke på vad du betalade för halva kapaciteten så måste det väl vara mer än bara läs/skriv hastigheten som skiljer dom åt, eller?
 
Det kostar nog lite mer för att det är just ett Sandisk, de är ju kända för att hålla hög kvalité. Lite därför köpte jag Sandisk, för att vara "säker". Var hittade du 2bg Kingston för 179? Det låter onekligen billigt. Jag fick tag på ett Kingston 512mb för 119 på Siba vilket jag tyckte var rikgit billigt. Kingston kortet ligger alltid som reserv i väskan och Sandisket skulle krångla.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.