iSolen.se
Guest
Som sagt så är hon etablerad stockfotograf, med över 1000 bilder där. Finns en lång tråd i shutterstock forumet om det här: http://submit.shutterstock.com/forum/viewtopic.php?t=124130&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=516a20699036231fad7dda1f10bc3a4e
Otroligt, en anledning till att inte använda shuitterstock. Vad jag själv såg när jag var aktiv där var att man kunde få en batch underkänd eller godkänd men då som mest 15-16 bilder. Även det är statistiskt osannolikt så jag har tidigare spekulerat i att det varit slarviga eller lata inspektörer, som möjligen jobbat på provision.
Jag tror ett problem kan vara deras idé med lågpris och att få upp bildbankens storlek. De växte åtminstone förut snabbast av alla vilket förstås sätter press på inspektörerna.
Jag har träffat chefen för inspektörerna på istock...de jobbar med strikta instruktioner och får regelbundet utbildning. Fast man får ändå rejects ibland som man inte förstår sig på. Jag tog upp varför de så sällan rejectar pga "bilden suger, ladda inte upp såna här" men amerikaner kan inte acceptera den typen av reject så de skyller på poor lighting eller komposition etc.