Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

iSTOCKphoto.com

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det nån mer än mig som laddat upp till stockexpert? Det går inte att ladda upp bilder, dom ska tydligen lägga ner mer eller mindre och nu finns mina bilder på nåt "thinkstock". Själv fattar jag ungefär noll. :)
 
Är det nån mer än mig som laddat upp till stockexpert? Det går inte att ladda upp bilder, dom ska tydligen lägga ner mer eller mindre och nu finns mina bilder på nåt "thinkstock". Själv fattar jag ungefär noll. :)

De är uppköpta av istockphoto/Getty images för åtminstone ett halvår sedan och det har ryktats om deras nedläggning ett tag. Står det inget där man laddar upp?

Om du laddar upp i istock kan du välja att visa bilderna på partnersajt och om jag förstår det rätt kommer bilderna visas på stockxpert och jupiter images efter nån vecka.

Det gäller inte exklusiva som har ett mycket mer komplicerat upplägg där bara bilder som inte sålts på 18 månader får släppas till partnersajterna.
 
Hej,

alla med pengar på stockxpert, plocka hem dem, sajten stänger officiellt om några dagar (11/2). Man har 6 månader på sig men varför vänta.

Man kan överföra pengarna till istock, betala ut som vanligt, eller om man är under gränsen $50, maila supporten.
 
Är det ok att ladda upp två versioner av samma bild, en svartvit och en i färg? Har för mig att man inte får göra det men tycker mig ha sett det, men det kanske är olika för olika sajter?
 
Är det ok att ladda upp två versioner av samma bild, en svartvit och en i färg? Har för mig att man inte får göra det men tycker mig ha sett det, men det kanske är olika för olika sajter?

Reglerna säger nej men det brukar gå bra om man inte gör det vid samma tillfälle.

Fast svartvita bilder är mindre så populära, köparen brukar omvandla själv.
 
Partnerprogrammet

Nu är det upprörda känslor igen bland fotograferna hos Istockphoto. Återigen är det partnerprogrammet som ifrågasätts. Thinkstock verkar inte falla i god jord och visst ger det otroligt dålig ersättning till fotograferna. Är det någon av er som anslutit sig till partnerprogrammet och har det i så fall get några inkomster?
Själv står jag utanför.
 
Nu är det upprörda känslor igen bland fotograferna hos Istockphoto. Återigen är det partnerprogrammet som ifrågasätts. Thinkstock verkar inte falla i god jord och visst ger det otroligt dålig ersättning till fotograferna. Är det någon av er som anslutit sig till partnerprogrammet och har det i så fall get några inkomster?
Själv står jag utanför.
Jag är exklusiv så jag får inte, men en fotokompis drar in pengar därifrån, typ 5%-8% av hans vanliga istockförsäljing så det är inte försumbart.

Länk till tråden?

Den på förstasidan kanske?

Jag kollade på thinkstock och hittade en hög av mina "ickesäljare" som jag dömt ut från istock. Trodde de skulle ligga något år innan de flyttades över till photos.com och de andra partnersajterna.
 
Senast ändrad:
Jag är exklusiv så jag får inte, men en fotokompis drar in pengar därifrån, typ 5%-8% av hans vanliga istockförsäljing så det är inte försumbart.

Länk till tråden?

Den på förstasidan kanske?

Jag kollade på thinkstock och hittade en hög av mina "ickesäljare" som jag dömt ut från istock. Trodde de skulle ligga något år innan de flyttades över till photos.com och de andra partnersajterna.

Du kan väl ansluta dig till partnerprogrammet genom "opt in" som exklusiv. Har du inte gjort det eftersom du har bilder där redan?

Länk till tråden:
http://www.istockphoto.com/forum_messages.php?threadid=171201&page=1
 
Finanskrisen

var det någon av er med bilder på dessa sajter som märkte av nåt i bildförsäljningen att den sjönk under värsta finanskrisen,,,eller??
 
Du kan väl ansluta dig till partnerprogrammet genom "opt in" som exklusiv. Har du inte gjort det eftersom du har bilder där redan?

Länk till tråden:
http://www.istockphoto.com/forum_messages.php?threadid=171201&page=1


Jo jag har gjort det, men bara med de bilder som inte säljer så bra. Tänkte att om de inte säljer på istock kan de väl få sig en chans på jupiter/stockxpert/thinkstock för lägre pris.


var det någon av er med bilder på dessa sajter som märkte av nåt i bildförsäljningen att den sjönk under värsta finanskrisen,,,eller??

Gick upp som 17. Men min portfölj var under uppbyggnad då.
 
Som skrivits tidigare här så har speciellt Istock blivit restriktiva när det gäller bilder på stora passagerarfartyg, tror ni den här bilden har möjlighet att bli godkänd om vi bortser från färger och ljus osv?

0905_web_033.jpg
 
Som skrivits tidigare här så har speciellt Istock blivit restriktiva när det gäller bilder på stora passagerarfartyg, tror ni den här bilden har möjlighet att bli godkänd om vi bortser från färger och ljus osv?

Visa bilaga 102075

Nix, bara om de gör ett misstag vid granskningen.

Tänk så här, istock skyddar dig från att bli stämd. Tänk om en köpare publicerar en bok med båten som omslagsbild och rederiet stämmer dig. Då blir det dyrt...
 
sorry dåligt förklarat..


Sökte på mitt eget namn och hittade bilder som är mina på nätet som är kopplat till denna plats där av frågan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.