Annons

iSTOCKphoto.com

Produkter
(logga in för att koppla)
Din bror äger knappast varumärket :) Vem som äger skotern spelar ingen roll. Du måste fråga tillverkaren eller se till att den inte dominerar bilden.

Edit: det finns snöskotrar redan, så det kanske kan vara värt ett försök.

Nej jag har aldrig sagt att han äger varumärket. Det var ju endast en fundering.

- Det finns skotrar redan? Värt ett försök? Att vadå?
 
Nej jag har aldrig sagt att han äger varumärket. Det var ju endast en fundering.

- Det finns skotrar redan? Värt ett försök? Att vadå?


Det var ett skämt :)

Jo jag sökte på skotrar, finns massor. Kan iofs ha property release men det verkar inte så. Så, prova att ladda upp några olika. Det är värt ett försök, du kan bara bli rejectad.
 
Nu har jag äntligen fått ett vettigt svar från Dreamstime. "We have reviewed your file and this is not quite what we're looking for."

Men samma foto kom in på Fotolia, vilket känns skönt.
 
Inga ännu, men den kom precis upp där för någon minut sen.
Jag är dock inte så optimistisk...

Bra att vara lite försiktig med optimismen,.

De gånger jag överklagat och vunnit har bilden inte gått så bra sen. Det beror på att de lätt skyller på något annat än "not suitable for stock".

Önskar att de oftare kunde använda "denna bilden suger"-knappen. Sparar allas tid.
 
Haha jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag vill gärna ha raka svar. Såklart att jag blev lite ledsen att bilden inte kom med första gången hos fotolia. Men jag redigerade bort alla logotyper och då kom den tillslut in :)
 
Halloj halloj,

Nu ber jag om ursäkt ifall detta redan tagits upp tidigare, men orkar inte läsa igenom alla sidor i tråden. Undrar hur mycket ni som har bilder upper på iStockphoto mfl tjänar på ett år? Är ni på proffsnivå eller glada amatörer som vill få in lite extra pengar?

Är själv student och ska hämta ut min första systemkamera från posten imorgon förhoppningsvis, och det känns ju som ett fint sätt att tjäna några extra kronor på när man lärt sig fota skapligt!

Hoppas ni kan besvara frågan någorlunda i alla fall (är inte ute efter era deklarationer ;), nämn gärna hur många bilder ni har ute på sidorna också!
 
Halloj halloj,

Nu ber jag om ursäkt ifall detta redan tagits upp tidigare, men orkar inte läsa igenom alla sidor i tråden. Undrar hur mycket ni som har bilder upper på iStockphoto mfl tjänar på ett år? Är ni på proffsnivå eller glada amatörer som vill få in lite extra pengar?

Är själv student och ska hämta ut min första systemkamera från posten imorgon förhoppningsvis, och det känns ju som ett fint sätt att tjäna några extra kronor på när man lärt sig fota skapligt!

Hoppas ni kan besvara frågan någorlunda i alla fall (är inte ute efter era deklarationer ;), nämn gärna hur många bilder ni har ute på sidorna också!

<sågning>
Om du inte orkar läsa igenom denna lärorika tråd hur ska du då orka lära dig fota på proffs/bildbyrånivå?
</sågning>

Har du fått tag i något minneskort till nya kameran?
 
Halloj halloj,

Nu ber jag om ursäkt ifall detta redan tagits upp tidigare, men orkar inte läsa igenom alla sidor i tråden. Undrar hur mycket ni som har bilder upper på iStockphoto mfl tjänar på ett år? Är ni på proffsnivå eller glada amatörer som vill få in lite extra pengar?

Är själv student och ska hämta ut min första systemkamera från posten imorgon förhoppningsvis, och det känns ju som ett fint sätt att tjäna några extra kronor på när man lärt sig fota skapligt!

Hoppas ni kan besvara frågan någorlunda i alla fall (är inte ute efter era deklarationer ;), nämn gärna hur många bilder ni har ute på sidorna också!

Här ser du en bra översikt vad gäller istock:

http://istockcharts.multimedia.de/

Där ser du att Yuri har sålt 1.1m bilder enbart på istock, han är inte exklusiv. Dvs han har dragit in gissningsvis 4-8 miljoner dollar enbart på istock.

Totalt på istock finns det 37000 fotografer. Hälften har under 100 downloads. Bara 25% har över 800 downloads.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.