Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

iso på en canon 7d?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inga större AF problem men Sigma 120-300 i sig är ju inget under av snabbhet men med lite planering och förfokusering så funkar det bra. saknar ibland AF- avståndsbegränsare på gluggen men tror det kommer på nya verisonen (v3). Jag kör den mesta sporten, senast igår på bandy, med 1Dm4 och 120-300 utan TC och tycker det går bra men ibland kan man sakna lite mer speed i AF.

Har inte sagt att vi ska använda 12800 men det är intressant att veta hur man ställer in det.

För att svara på frågan.. det kallas iso-pressning hittas under cf-n i menyn :)

Och enligt min mening kan man använda bilder i mörka situationer med iso upp till i alla fall 3200 utan nåt större problem. Den är inget isomonster men sen är den inte ny heller :)

Min åsikt om sjuans ISO prestanda är att den inte ens är brusfri på ISO100, men att bruset inte heller ökar i motsvarande grad som på många andra kameror när man går uppåt.
Naturligtvis beror det lite på vad man plåtar, men jag går ofta upp till 1600 utan att tycka att det blir oanvändbart. 3200 är helt ok, sen bör man ha bra ideer om hur bilden ska användas för att det ska kännas ok.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar