Annons

IS eller ej IS (soprt bilder)

Produkter
(logga in för att koppla)

Jag har ingen anin om den optiska kvaliten på just det objektivet.
Men en viktig orsak till den låga kostnaden är att ljusstyrkan (dvs vad som är största möjlig bländare) inte är konstant över hela zoom-omfånget.
Bländare 2,8 får du bara på de allra kortaste brännvidderna.

Såg dock just en annons som kanske kan intressera dig:

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=91063

/Daniel.

Jag har ingen anin om den optiska kvaliten på just det objektivet.
Men en viktig orsak till den låga kostnaden är att ljusstyrkan (dvs vad som är största möjlig bländare) inte är konstant över hela zoom-omfånget.
Bländare 2,8 får du bara på de allra kortaste brännvidderna.

Såg dock just en annons som kanske kan intressera dig:

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=91063

/Daniel.
nääämen du e ju en ängel. Jag har radan kontaktat säljare. ;) den skulle ju passa mig jätte bra och för mindre peng....gör allt lättare. TACK så hemskt mycket för tipset. Jag ska ju till sotckholm i november så det passar ju bra. Guld värt! tack igen Daniel.

Hej hej!

Låna tråden lite om det är okej!?

Det är så att jag är ute efter precis samma sak. Att ha ett objektiv som man kan fota djur sport mm. Men jag har en nikon d80 med ett tamron AF 17-50mm 2.8 objektiv och det känns lite begränsat med det. Jag var också på spedway finalen och försökte ta bilder med det objektivet men blev inget bra :(

Så Daniel skulle du vilja hjälpa mig med att rekommendera mig något objektiv eller hitta något på begangnat marknaden. För mig som är nybörjare så är det rena jungeln ;)

Det här är mitt första inlägg på fotosidan :D

Hej hej!

Låna tråden lite om det är okej!?

Det är så att jag är ute efter precis samma sak. Att ha ett objektiv som man kan fota djur sport mm. Men jag har en nikon d80 med ett tamron AF 17-50mm 2.8 objektiv och det känns lite begränsat med det. Jag var också på spedway finalen och försökte ta bilder med det objektivet men blev inget bra :(

Så Daniel skulle du vilja hjälpa mig med att rekommendera mig något objektiv eller hitta något på begangnat marknaden. För mig som är nybörjare så är det rena jungeln ;)

Det här är mitt första inlägg på fotosidan :D

tården handlar om objektiv med IS...du få gärna låna den men du få mer svar på "Objektiv"- tråden. kolla där. du kan läsa andras inlägg där oxå...;)
Men kanske daniel känner sig tipsig idag...han hjälpte mig. ;@)

tården handlar om objektiv med IS...du få gärna låna den men du få mer svar på "Objektiv"- tråden. kolla där. du kan läsa andras inlägg där oxå...;)
Men kanske daniel känner sig tipsig idag...han hjälpte mig. ;@)

Det låter som ett smartare alternativ (tänkte inte på det), får ta och skriva lite på objektiv-tråden ;) Men man kan ju alltid hoppas på att Daniel är på tips humör :D

Nu har jag köpt mig Canon 70-200 2,8L USM utan Is och det klart att man skulle få mer valmöjlighet men nu e jag jätte nöjd. jag har inte testat den till max..;) men än så länge ser det bra ut förutom att jag behöver träna mina armar ;) tack för hjälpen. alla! /joanna

Nu har jag köpt mig Canon 70-200 2,8L USM utan Is och det klart att man skulle få mer valmöjlighet men nu e jag jätte nöjd. jag har inte testat den till max..;) men än så länge ser det bra ut förutom att jag behöver träna mina armar ;) tack för hjälpen. alla! /joanna

Det finns ju stativfäste på den gluggen.
En monopod (enbensstativ) kan vara en utmärkt lösning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar