Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ipod video som backup

Produkter
(logga in för att koppla)

Svenssson

Medlem
Är det nån som har provat själv eller läst nånstans på nätet på hur nya Ipod videon är till att lagra och titta på bilder?

Överföringshasighet?
Tillbehör som krävs?
Möjlighet att lagra och titta på RAW(NEF för min del)?
Batteriprestanda vid överföring?

Skicka gärna länkar om du läst nåt på nätet.

Mvh
Mattias
 
Har själv en Ipod photo. Inget jag rekomenderar. Tar evigheter att tanka över bilder till och batteriet slukas.
 
Jo det var väl lite det jag var ute efter att jag hört mycket om dessa problem innan. Tänkte om det var nåt bättre på den nya Ipoden...
 
Fråga i forumen på 99mac.se
Säkerligen ngn som kan hjälpa dig. Kan vara svårt att hitta folk som testat eftersom den är så ny men prova!
 
Kolla www.ilounge.com

där finns en review av de nya ipod 5G.

Man kan väl konstatera att överföringen suger rejält, tror det var typ 1½ timme för 1,5 Gb, sen är batteriet i ipodden nästan slut. Plus att det är bara camera connector som fungerar numera (dvs ej media card reader etc) Jag beställde en iallafall :)

mvh

//M
 
Ingen skillnad från äldre generationer då alltså?
Jo jag har nog bestämt mig för en sån här iaf också, ville bara hitta nåt bra sätt för att ursäkta för mig själv om att jag MÅSTE ha en... :)
Såg att de hade 30 gb på onoff för 3190 nu.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.