Annons

iPad

Produkter
(logga in för att koppla)
Eh, fast det är ju ingen mobil utan en minidator? Hur sjukt skulle det inte se ut att ringa med en iPad? xD

Det är som att påstå att en Mac laptop kan mindre än en iPhone för den kan ju inte ringa...

Jag vill verken ringa eller fota med en dator, vilket är så jag ser iPad som. En otroligt flexibel dator vars syfte är att följa med överallt.

Ringa gör jag hellre med en liten mobil i normalstorlek och fota gör jag helst med en proffskamera.

Enligt mig är det mer än mega iPhone än en minilaptop, den kör ju iOs och inte OS/X.

Att den är för stor för att använda som telefon håller jag dock helt med om.

/Karl

Man kan inte skicka SMS och MMS med den trots den har förutsättningarna för det. Bluetoothen är spärrad för tethering utan 3G-modulen ingen GPS.

/Karl

Det är bara 3G-modellen är intressant så...

SMS och MMS? Äsch... kommer du ut på Internet skickar jag SMS via Parlino och det gratis. Höhö! ;D

Enligt mig är det mer än mega iPhone än en minilaptop, den kör ju iOs och inte OS/X.

Att den är för stor för att använda som telefon håller jag dock helt med om.

/Karl

Nja, det är ju en iPhone/laptop.

Nej, jag vill inte kunna ringa med den heller faktiskt, eller fota eller saknar en webbkamera. Jag tycker den är helt perfekt så sätt.

Däremot är ju inte bättre prestanda, mer likvärdig en laptop osv. sämre utan tvärtom. Den erbjuder ju som mest 64GB och det är ju bra lite mot en laptop...

Själv är jag sugen på en för den verkar vara en så j-a bra surf- och bildvisningsplatta. Att den inte grejar flash ser inte jag som nåt problem, men många tycker det suger. Bra också med iBooks och pdf-läsning! Kanske den ultimata födelsedagspresenten till sambon som snart fyller år...

Är på vippen att köpa en, man ligger ju ändå och surfar med iPhonen i soffan hela tiden när man glor på tv, varför ska man inte kunna göra det med en lagom stor skärm?

Jag tror inte att 3G är så viktigt för mig, wi-fi duger gott och ska man ut på tur kan man ju alltid surfa med iPhonen?!

Var får man bäst pris? Cyberfoto eller egenimport? Man riskerar väl tull och moms och annat om man köper på e-bay e.dyl.?

Själv är jag sugen på en för den verkar vara en så j-a bra surf- och bildvisningsplatta. Att den inte grejar flash ser inte jag som nåt problem, men många tycker det suger. Bra också med iBooks och pdf-läsning! Kanske den ultimata födelsedagspresenten till sambon som snart fyller år...

Är på vippen att köpa en, man ligger ju ändå och surfar med iPhonen i soffan hela tiden när man glor på tv, varför ska man inte kunna göra det med en lagom stor skärm?

Jag tror inte att 3G är så viktigt för mig, wi-fi duger gott och ska man ut på tur kan man ju alltid surfa med iPhonen?!

Var får man bäst pris? Cyberfoto eller egenimport? Man riskerar väl tull och moms och annat om man köper på e-bay e.dyl.?

Tycker också att den är lockande för den verkar vara en rolig surfdator.

Har för övrigt ingen iPhone så iPaden skulle få följa med ut och därför vill jag ha 3G. :)

Jag skulle inte importera, billigaste (via Blocket) är den här: http://www.digitalboxen.com/visaenprodukt.php?artnr=8306

Fast det är 3G-modeller med 64GB.

Här är endast WiFi-modellen med 16GB: http://www.digitalboxen.com/visaenprodukt.php?artnr=8301

Verkar som digitalboxen.com är billigast. :)

Spotify, Voddler

Eftersom jag inte har eller har haft iPhone så måste jag fråga angående iPad.

iTunes är det musik och film? Fungerar inte Spotify och Voddler i iPad?

Du kommer bli helnöjd om detta är ditt användningsområde!

/Karl

Jag surfar ju 95 % av tiden framför datorn, men sen när systemkameran kommer i september så kommer jag väl pilla en del med bilder och film. Men annars ska jag inte göra något annat märkvärdigt med min dator. Antar att alla rekommenderar MBP ändå...

Ok, 64GB är kanske lite för mitt syfte men jag kan väl lagra det på en extern disk? Det interna i MBP är ju ändå relativt dyrt om än lätt att utöka.

Jag surfar ju 95 % av tiden framför datorn, men sen när systemkameran kommer i september så kommer jag väl pilla en del med bilder och film. Men annars ska jag inte göra något annat märkvärdigt med min dator. Antar att alla rekommenderar MBP ändå...

Ok, 64GB är kanske lite för mitt syfte men jag kan väl lagra det på en extern disk? Det interna i MBP är ju ändå relativt dyrt om än lätt att utöka.

För bildbearbetning kommer en iPad förmodligen som bäst fungera nödtorftigt. Som soffsurfningspryl är den svårslagen.

/Karl

Koppla en extern HDD

Jag försöker komma fram till om jag kan koppla en extern HDD till iPad? Jag vet att iPad inte har några USB-anslutningar men däremot finns det ju en del tillbehör (iPad Dock, iPad Camera Connection Kit, iPad 10 W USB-nätadapter). Kan man via några av dessa tillbehör (kanske finns fler?) koppla en extern HDD till iPaden?

Är det någon som har koll på alternativen, befintliga eller i nära antågande?
Jag funderar på att köpa en platta för att ha i samband med kundträffar, men med mitt sätt att jobba så är Flash och USB nödvändiga.

Per

Kan Samsung Galaxy Tab vara något Android OS,7" skärm BT 3,0 USB 2,0 WIFI kan köpas hos tex Cyberphoto i lager 2010-11-16.

Ser spännande ut!. Fast om användningsområdet är ffa att visa och diskutera bilder med kunder så är den kanske lite onödigt liten, även om den i övrigt verkar ha fina specar. HDMI-utgång hade varit smaskens också.

Några till på g
Asus Eee pad EP121 2011 1:a kvartalet
Neofoni wetab september 2010
Toshiba Folio 100 4:e kvartalet 2010
1-Station Z3D november 2010
Blackberry playbook tablet 1:a kvartalet 2011

Bara att välja det som passar:)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto