Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ipad för taggning

Produkter
(logga in för att koppla)

Mesch

Aktiv medlem
Någon som sett en app för att sålla, tagga bilder så att de sedan kan importeras till LR?

Jag har photosmith till iPad. Funkar sådär. Buggigt. Fast de uppdaterade nyss och jag har inte hunnit testa sen versionen än.

Jag har photosmith till iPad. Funkar sådär. Buggigt. Fast de uppdaterade nyss och jag har inte hunnit testa sen versionen än.

Vore extremt trevligt med en app som hämtade kort kort från SD/CF och sedan pushade dem till någon cloud-lösning. Håller på att sätta upp OwnCloud på min NAS.

Nej,
Känns inte så bra. Det tar redan lång tid att importera och skapa previews och datorn tuggar en del. Att göra det jobbet i iPad känns så där då.
Bättre göra som vanligt i datorn och sedan synca mindre jpg bilder till iPad och göra en del jobb där.

Finns RawVision i någon slags version för ipad?

Mycket smidig och kompetent app som gör det du vill (om jag fattat rätt).

Per

Nej,
Känns inte så bra. Det tar redan lång tid att importera och skapa previews och datorn tuggar en del. Att göra det jobbet i iPad känns så där då.
Bättre göra som vanligt i datorn och sedan synca mindre jpg bilder till iPad och göra en del jobb där.

Fast jag vill bara göra grovsorteringar på ipad:en (tar alltid raw+jpg) Göra tyngre grejor på en ipad skulle göra mig mer gråhårig än jag redan är :)

Tanken var att sortera lite bättre än man kan direkt i kameran men inte gå hela vägen till LR och Laptop. Försöker minska på antalet gram jag behöver släpa med mig.

Hittade en app som verkar stödja det mesta import av bilder och import/export till LR
"PhotoSmith"

Det kostar 150:- vilket är oändligt mycket i app-sammanhang men en piss i Nilen på det stora hela :)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto