ANNONS
Annons

invision

Produkter
(logga in för att koppla)

linnean

Aktiv medlem
Har nyligen registrerat mitt företag och blir ofta uppringd av säljare. Idag ringde en mycket duktig och trevlig säljare från invision. Han ville sälja annonsplats på en varuavdelare på den lokala stormarknaden.
Någon som känner till företaget, någon som testat?
Jag känner mig frestad, men känner mig ytterst tveksam till alla som ringer och vill sälja något...
Linnea

Invision känner jag inte till. Lite saker du bör fundera på dock. Har ju heller ingen aning av vad ditt företag sysslar med. Är din primära målgrupp vanliga konsumenter som handlar i de butiker som Invision lägger ut sina vauavskiljare på? Kommer du ihåg reklamen som stod på avskiljaren senast du handlade mat? Gör en lite snabbtest bland dina nära och kära, hur många av de läser vad det står på varuavskiljaren när de handlar, mins någon av dem vad som stod på den senast de handlade.

När man läser om deras produkt så har de inga siffror som tyder på att de gjort några observationsmätningar. Att man tar i avskiljaren betyder ju inte att man läser och kommer ihåg. Dessutom så fungerar ofta denna typ av snabba exponeringar bättre för kända varumärken.

Som ny företagare är det alltid lätt att lockas av säljares lockrop. Men det är viktig att tänka tanken vem som bestämmer var och hur man marknadsför dig. Det är också viktigt att man tror på det de säljer.

Tack

Tack för ditt svar.
Ett av "problemen" för mig är att jag är intresserad av reklam, så själv har jag många gånger läst dessa avdelare. Men jag misstänker att jag är ganska ensam om det. Därav denna tråd.
Säljaren var duktig, mycket komplimanger och bjöd verkligen på sig själv. Nu i efterhand ser man det lite tydligare. Det ligger nog mycket i vad du skriver om att det fungerar bättre för kända varumärken. De kommer kanske inte ens ihåg namnet när de kommer hem och har knappas läge att anteckna.

Linnea

Kommer de mot förmodan ihåg namnet så måste de ju också komma ihåg en kontaktväg också, telefonnummer eller en webbadress tex.

annonsplats på en varuavdelare på den lokala stormarknaden

Jag gissar att detta är "pinnarna" man lägger mellan sin och nästa/föregående kunds varor på bandet?

Personligen kan jag inte minnas att jag någonsin brytt mig om vad det står på dem, och jag misstänker att många kunder på en stormarknad bara är glada att vara färdiga med sin storhandel, alternativt är för upptagna med att brottas med sina skrikade barn, för att över huvud taget registrera vad det står på varuavdelaren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar