ANNONS
Annons

Intressant prissättning

Produkter
(logga in för att koppla)

JalleS

Aktiv medlem
Ibland så tror jag inte handlarna själva riktigt hinner med:)

Vad sägs om denna prissättning på Cyberphoto:

Canon EOS 300V + EF 28-105/4-5,6 DC: 3044:-

Och för ett Canon EOS 300V kamerahus utan optik: 3063 kr

Jag får betala 19:- mer för att slippa optiken... Hur dålig är egentligen den optiken:)

--jalle

Knappast återförsäljarens fel. Minolta har också haft såna prissättningar där kamerahuset är dyrare än samma hus i paket med nån enkel optik.

Det framgår på sidan att det är kampanjpris på paketet. Eftersom priserna inte skiljer så mycket mellan hus för sig och paket med billig glugg normalt, så är det inte så konstigt att priserna ser galna ut när det dessutom är kampanjpris på paketen.

/Markus

oestbye skrev:
Det framgår på sidan att det är kampanjpris på paketet. Eftersom priserna inte skiljer så mycket mellan hus för sig och paket med billig glugg normalt, så är det inte så konstigt att priserna ser galna ut när det dessutom är kampanjpris på paketen.

/Markus

Verkar vara ganska vanligt med sådana prissättningar...Men, hur hamnade detta inlägg i denna avdelning ;-).

mange78 skrev:
Verkar vara ganska vanligt med sådana prissättningar...Men, hur hamnade detta inlägg i denna avdelning ;-).

Cyberfoto har ju exponerat sina priser öppet, eller hur? :)

Jalle: Om du tänker köpa kameran så insistera inte på att bara köpa kamerahuset. ;-)

Otroligt onödigt inlägg, jag vet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar