Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Inte hela huvudet
- Trådstartare Gulo
- Start datum
Gulo
Aktiv medlem
Guran99 skrev:
Det finns en "stil" där man beskär i t.ex. pannhöjd för att ge effekten av närhet... Är det nåt sånt du menar?
Om det däremot av slarvighet med kameran så känns det ju lite B
Japp, det är det jag menar! Pannhöjd är det. Det kostade en del så de visste säkert vad de gjorde. Jag skulle bara kolla vad ni sa om det.
På en del bilder tycker jag faktiskt det är rätt snyggt men på några andra hade jag velat se hela huvudet. Men det är väl en smaksak.
matnyttige
Aktiv medlem
Det där att man inte får "kapa" kroppsdelar är ju lika passé som "säg cheese" och "ha alltid solen i ryggen när du fotograferar mäniskor".
Synd bara att folk dömmer bilderna efter den regel istället för att se bilden.
Synd bara att folk dömmer bilderna efter den regel istället för att se bilden.
angelcom
Aktiv medlem
Många så kallade "fotoregler" är mer tumregler tycker jag. Tex "Använd det gyllene snittet". Många berömda porträtt är tagna med motivet exakt i mitten. Således finns inga absoluta regler att följa.
"Det är viktigare att ha ett bra liv än att ta en skarp bild" (Sagt av Christer Strömholm).
Det skulle vara spännande att se någon av de bilderna du beskriver, länka gärna om möjligt.
MvH:
Garbis
"Det är viktigare att ha ett bra liv än att ta en skarp bild" (Sagt av Christer Strömholm).
Det skulle vara spännande att se någon av de bilderna du beskriver, länka gärna om möjligt.
MvH:
Garbis