Annons

Instruktionbok Nikon D40?

Produkter
(logga in för att koppla)

angervo

Aktiv medlem
är det någon som vet var man kan få tag på en svensk instruktionsbok till en Nikon D40 som inte kostar multum?
Köpte kameran ny i somras men fick ingen instruktionsbok och försökte både med nikon och återförsäljaren, men ingen av dom ville skicka mig en om jag inte köpte en...
 
angervo skrev:
är det någon som vet var man kan få tag på en svensk instruktionsbok till en Nikon D40 som inte kostar multum?
Köpte kameran ny i somras men fick ingen instruktionsbok och försökte både med nikon och återförsäljaren, men ingen av dom ville skicka mig en om jag inte köpte en...

En liten fråga bara, var köpte du kameran.. i Sverige??
 
angervo skrev:
Köpte kameran ny i somras men fick ingen instruktionsbok och försökte både med nikon och återförsäljaren, men ingen av dom ville skicka mig en om jag inte köpte en...

Så är det... Du menar att Nikon Sverige skall skänka dig en manual, trots att de inte har någon försäljning (Din D40X)?

Är inte det lite som att gå in på sibylla och begära hamburgedressing, för att den var slut på McDonalds, där du köpte hamburgaren?

FÖr jag abtar att du inte köpt kameran av Nikon Sverige.
 
Jag har köpt den från dustin ab (inte home). Vi köpte 2 kameror och den andra hade en intruktionsbok, men inte min...
 
angervo skrev:
Jag har köpt den från dustin ab (inte home). Vi köpte 2 kameror och den andra hade en intruktionsbok, men inte min...

Då är det Dustin som skall fixa en manual till dig.. Kolla vad som står på deras hemsida vad som ingår i kameraköpet.
 
angervo skrev:
tackar =) ska kolla upp det!

Du, jag kollade snabbt på Dustins hemsida.. och specen till både D40 och D40x står det svensk manual.

Kolla också så det inte ingår en CD-skiva med manualen i ditt paket.

När jag köpte min Nikon Coolpix, så var det bara med ett litet häfte.. med de enklaste instruktionerna.. resten låg på en CD-skiva
 
Ska kolla när jag far hem om det är där den är. Och försöka ringa dustin och få en bok om den inte finns där =) Tack!!!
 
Har samma dilemma men...

... i mitt paket låg det en fransk manual. Såg på Nikons hemsida att man kan skicka in den och begära en på sitt eget språk. Letade på forumet om någon gjort så, men har inte fått någon träff (ännu). Får väl prova helt enkelt. Har i alla fall inte nytta av en på franska och den engelska har jag hittat som pdf.

Hoppas att det löste sig för dig!
 
Jag köpte min D40 i en Expert-butik. Fick ingen manual. Ringde direkt till Nikon eftersom jag misstänkte att det skulle gå snabbare. Kom inte längre än till växeltelefonisten och hon tog omedelbart namn och adress och beställde en ny manual. Enligt henne var det inte ovanligt att manual saknades i kartongen.

Kanske gör Nikon det enkelt för sig att slussa kameror mellan olika marknader, vad vet jag?
 
Dustin verkar försöka stjälpa över alla nikonfrågår direkt till Nikon, istället för att ta sitt återförsäljaransvar. Det har förekommit fler trådar ang Dustins bemötande mot Nikonkuder här på fotosidan.
Dustin börjar också dyka upp allt oftare på http://www.fairshopping.se

//Martin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.