fuzzfuzz
Aktiv medlem
själv köpte jag en Samsung nx1000 för två månader sen och är väldigt nöjd med den. bra pris som dessutom kommer sänkas ännu mer då nx300 kommer snart.
Fördelar:
rätt smidig och förhållandevis bra ergonomi
genomtänkta menyer och knapplacering
mycket bra bildkvalitén på iso-tal under 800 men fullt duglig upp till 1600-3200.
Bästa objektivutbudet till spegellösa enligt mig, dessutom är dom mycket prisvärda.
bra kitzoom.
Priset på kameran+ kitzoom. kostade 3990 och så fick man med en surfplatta som jag sedan sålde för 1500.
Nackdelar:
Höga iso
Lite plastig
den följande autofokusen är inte mycket att hurra för.
Programvaran som följer med (silkypics)
Ingen focuspeaking(dock inget som jag saknat då samsungs Fa mätare funkar prima)
Och möjligen kan det vara en nackdel att den inte har någon inbyggd blixt men du får med en liten extern blixt istället som inte ökar storleken så mycket.
Fördelar:
rätt smidig och förhållandevis bra ergonomi
genomtänkta menyer och knapplacering
mycket bra bildkvalitén på iso-tal under 800 men fullt duglig upp till 1600-3200.
Bästa objektivutbudet till spegellösa enligt mig, dessutom är dom mycket prisvärda.
bra kitzoom.
Priset på kameran+ kitzoom. kostade 3990 och så fick man med en surfplatta som jag sedan sålde för 1500.
Nackdelar:
Höga iso
Lite plastig
den följande autofokusen är inte mycket att hurra för.
Programvaran som följer med (silkypics)
Ingen focuspeaking(dock inget som jag saknat då samsungs Fa mätare funkar prima)
Och möjligen kan det vara en nackdel att den inte har någon inbyggd blixt men du får med en liten extern blixt istället som inte ökar storleken så mycket.