Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Installera presets för ACR i Windows 7

Produkter
(logga in för att koppla)

meloday

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag är osäker på om denna fråga kanske egentligen hör hemma under kategorin Datorn. I sådana fall ber jag om ursäkt och ni får gärna flytta den.

Jag håller på att lära mig att redigera mina bilder i ACR, och har via Moderskeppet hittat en länk till gratis presets som jag tänkte skulle vara kul att testa.

Dock lyckas jag inte installera dessa. Jag har Windows 7 och CS4 (köpte för ett år sedan en uppgradering från CS2 som laddades ner via inloggning på Adobes hemsida, vet inte om det har med saken att göra).

Enligt Moderskeppet ska jag lägga nedladdade presets här: C:\Users\UserName\AppData\Roaming\Adobe\CameraRaw\Settings

Men den mappen hittar jag inte i min dator. Jag kommer hit: C:\Users\Frida\Application Data. Sedan är mappen tom.

Någon duktig datorkunnig som kan hjälpa mig?

Hälsar Frida
 
På något sätt får jag för mig att du inte startar från rot katalogen. Se till att visa de dolda katalogerna.
 
Som påtaltas, mappen Roaming är dold. Det är i och för sig mappen AppData också...

Hur som helst, prova att i utorskaren välja

Ordna
Mapp och sökalternativ
Visning
Visa dolda filer, mappar och enheter

så bör det du se alla mapparna.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.