Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Installationsproblem Elements 12 Win 8.1

Produkter
(logga in för att koppla)

Klanke

Medlem
Jag köpte Elements 12 och Premiere 12 i paket till ett bra pris senaste Black Friday. Satte mig ikväll för att installera programmen på min nya PC med 64-bitars Win 8.1 med x64-processor. Allt är frid och fröjd till Organizern ska installeras. Då avbryts installationen (och hela installationen backas) utan vidare felmeddelande??? Någon som har varit med om samma sak? Hjälp någon?

Något som kan vara värt ett försök är att högerklicka på installationsprogrammets ikon och välja "kör som administratör".

/Frode

Något som kan vara värt ett försök är att högerklicka på installationsprogrammets ikon och välja "kör som administratör".

/Frode

Hej och tack för tipset! Tyvärr hjälpte det inte. Installationen stoppar återigen när Organizern ska installeras. Inget felmeddelande/felkod. Jag har sökt i Adobes forum och hjälpsidor utan att få napp... Någon annan här på FS som haft problem med Elements 12 och Windows 8.1???

Vild chansning, prova att ladda ner testversionen från Adobes hemsida och se om den installerar sig som den skall.

Du borde sedan kunna använda serienumret från skivan för att göra den till fullversion.

Ok ,jag testade att ladda ner demoversionen men samma sak hände vid installationen :-(

Finns det någon därute som lyckats installera Elements 12 med Windows 8.1 eller är det bara problem hos mig (skit bakom knapparna...) ???

Ok ,jag testade att ladda ner demoversionen men samma sak hände vid installationen :-(

Finns det någon därute som lyckats installera Elements 12 med Windows 8.1 eller är det bara problem hos mig (skit bakom knapparna...) ???

Om det är någon tröst kan jag säga att det var samma problem vid installation på min mac, pratade med någon snubbe på Adobe Irland ( man hamnar där när man ringer support numera) men ingen lösning, senare ringde någon chefsperson från samma ställe men då hade jag kastat ut Organisern, vad bra tyckte han problemet är löst.
Eftersom jag även använder Lightroom så är jag inte i behov av Organisern som jag tycker är ett skitprogram. Det var anledningen till att jag inte bråkade mer med Adobe Support, som jag efter det här klassar som ointresserade/möjligen oxå okunniga.
Bosse T

Jag provade.

Laddade ner Elements 12 och installerade på min lap top med Win 8.1 64-bit.

Tog lite tid med det funkade utan fel.

Adobe är öken...

Jaha, så har jag testat med CC Cleaner och testat att installera om Photoshop Elements 12. Det går INTE. Varje gång fastnar installationen när Organizern ska installeras... Har testat att att installera enbart Elements men det verkar som om skivan ändå vill installera Organizern. Nu blir det till att installera Picasa.

God Jul på er alla (utom Adobe)!

Inte för att det hjälper dig kanske men jag använder inte Adobes program. Ser att du har Nikon och du kanske vill testa deras program? Jag kör ViewNX (gratis) för att titta på mina RAW-filer och tagga dem mm. Sedan använder jag CaptureNX2 för bildredigering. Det har ungefär samma arbetsflöde som Lightroom. Jag äger både PSE och Lightroom men har helt slutat använda dem. CaptureNX kan laddas ner och provas 30 dagar eller nåt.

Det bästa är att jag slipper Adobes databaser för att organisera bilderna, funkar lika bra i Windows tycker jag. Att behöva importera bilder till databasen för att över huvud taget kunna redigera dem i Lightroom gör mig galen :)

/Frode

Jag köpte Elements 12 och Premiere 12 i paket till ett bra pris senaste Black Friday. Satte mig ikväll för att installera programmen på min nya PC med 64-bitars Win 8.1 med x64-processor. Allt är frid och fröjd till Organizern ska installeras. Då avbryts installationen (och hela installationen backas) utan vidare felmeddelande??? Någon som har varit med om samma sak? Hjälp någon?

Har installerat programmet och registrerad hos Adobe. Men innan jag kan använda den ska det valideras?? som inte fungerar. Ser att den är registrerad på mitt Adobe konto men ändå fungerar programmet inte. Vad gör man?? Och helt omöjligt att komma i kontakt med Adobe för att få hjälp som jag vill gärna ha på Svenska språket.

Har installerat programmet och registrerad hos Adobe. Men innan jag kan använda den ska det valideras?? som inte fungerar. Ser att den är registrerad på mitt Adobe konto men ändå fungerar programmet inte. Vad gör man?? Och helt omöjligt att komma i kontakt med Adobe för att få hjälp som jag vill gärna ha på Svenska språket.

Jag har stora problem med Elements 11 som Adobe inte vill hjälpa till med. På en annan länk, som oxå gnällde på Adobe, fanns en länk till Adobe på Linked In.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto