Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

instagram och gmail

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Jag har nyligen skaffat fotoappen instagram till min smartphone. Men jag såg att det inte fanns någon möjlighet att i instagram skicka/dela sina nytagna bilder med hjälp av gmail. Finns det någon lösning på detta?

Jag har nyligen skaffat fotoappen instagram till min smartphone. Men jag såg att det inte fanns någon möjlighet att i instagram skicka/dela sina nytagna bilder med hjälp av gmail. Finns det någon lösning på detta?

Om du ta bilden med Instagram så borde det finnas en mapp i din galleri som heter just Instagram. Därifrån kan du dela med gmail.

Om du ta bilden med Instagram så borde det finnas en mapp i din galleri som heter just Instagram. Därifrån kan du dela med gmail.

Ja, det har du rätt i! Det upptäckte jag inte förrän nu. Men nog är det lite synd att man inte kan skicka/dela sina bilder direkt från instagram utan måste in i ett annat program först, men tack för hjälpen!

Ja, det har du rätt i! Det upptäckte jag inte förrän nu. Men nog är det lite synd att man inte kan skicka/dela sina bilder direkt från instagram utan måste in i ett annat program först, men tack för hjälpen!

Jag bruka inte ta bilder med Instagram appen utan med mobilens vanlig kamera (eller en systemkamera). Jag brukar andvänder Snapseed och Photoshop Touch för att retouchera (förbättra) och ändra storleken.
Om du inte är nöjd med kvalititen du få direkt från Instagrams kamera och filtrar prova Snapseed. Den är grattis och mycket bra.
Om du inte är nöjd med skärpan behöver du själv ändra bildstorleken innan den skickas. Det sägs att den storlek som Instagram förvandla bilderna till är bara 420*420 pixlar! Din kamera ta bilder som är kanske 8 gånger större. När de bli förminskad och komprimerad tappar de mycket kvalitet och skärpa.
Jag tycker jag få de skärpaste bilder om jag skicka bilder som är lika breda som min mobilskärm. I mitt fall 720 pixlar. Hur de ser ut på andra mobiler vet jag dock inte :D
När du bli less på att ta fyrkantiga bilder så kan du ladda hem Instasquare vilket gör att dina 3*2 bilder hamna i en vitt fyrkant först innan de skickas.
Have fun.

Jo, jag använder också Snapseed. Mycket bra! Jag ville dock testa instagram, men det är som du säger, den tar väldigt ynkliga bilder vad avser måtten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar