Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Inställning IS
- Trådstartare Brav
- Start datum
ursose
Aktiv medlem
Finns det verkligen inställning för stativ eller frihandstagning? Är det IS på eller av du menar?
Läge 1 och 2 har med panorering att göra.
Hursomhelst ska du ha IS på (dvs för frihandstagning) om du använder enbensstativ. Du har mycket rörelse kvar i kameran även med enbensstativ.
Läge 1 och 2 har med panorering att göra.
Hursomhelst ska du ha IS på (dvs för frihandstagning) om du använder enbensstativ. Du har mycket rörelse kvar i kameran även med enbensstativ.
RG
Avslutat medlemskap
Brav skrev:
Det finns en knapp för IS av eller på. Men dessutom en för Stabilizer Mode 1 eller 2. Jag har fått för mig att det ena läget är för stativ och det andra utan.
Det är ju vanlig och panorering det står för.
ursose
Aktiv medlem
Det stämmer.
Läge 1 kompenserar skakningar i båda led.
Läge 2 däremot kompenserar bara skakningar i höjdled för att man ska kunna panorera med motiv i rörelse.
Här finns lite information om läge 2, den verkar funka som läge 1 och om det känner av medveten panorering slår den av stabiliseringen horisontellt:
http://www.openphotographyforums.com/forums/archive/index.php/t-1919.html
Men detta var nytt för mig, jag har aldrig hört eller sett det förut. Man får testa själv för att se hur bra det fungerar.
Läge 1 kompenserar skakningar i båda led.
Läge 2 däremot kompenserar bara skakningar i höjdled för att man ska kunna panorera med motiv i rörelse.
Här finns lite information om läge 2, den verkar funka som läge 1 och om det känner av medveten panorering slår den av stabiliseringen horisontellt:
http://www.openphotographyforums.com/forums/archive/index.php/t-1919.html
Men detta var nytt för mig, jag har aldrig hört eller sett det förut. Man får testa själv för att se hur bra det fungerar.