Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inscannade bilder att förstora upp

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurravalbo

Medlem
Fotar anologt men har börjat att scanna in gamla kort och nytagna foton. Har planerat att lämna in för att få dom förstorade, men vart bör jag lämna in dom för bästa pris och kvalité?

Dessutom, hur stor bör bilderna vara för att det ska lösa sig utan några problem. 10*15 20*30 30*40 är dom format jag funderat på.
 
Gurravalbo skrev:
Fotar anologt men har börjat att scanna in gamla kort och nytagna foton. Har planerat att lämna in för att få dom förstorade, men vart bör jag lämna in dom för bästa pris och kvalité?

Dessutom, hur stor bör bilderna vara för att det ska lösa sig utan några problem. 10*15 20*30 30*40 är dom format jag funderat på.

En liten fråga. Skall du lämna in original bilderna eller det du har scannat in. Om det är original, så borde du inte behöva tänka på storleken på bilden, det borde labbet fixa åt dig så det fungerar. Likaså at dom kan fixa extra kopior från original borde dom kunna fixa en förstoring också.

Om det däremot är så att du har scannat in bilderna för att sedan "retuchera" dom först och sedan göra förstoringar så är det bättre om bilden är för stor än för liten.

Vad gäller priser och kvalite så tycker jag det är en smaksak (i alla fall kvaliten). en del labb är bättre än andra. Priserna kan också variera. Kolla runt lite på nätet på fujifilm, fotoquick? och andra labb.

Hoppas jag kunde besvara någon fråga....

Erik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.