Annons

Inoljad hy, hur gör jag???

Produkter
(logga in för att koppla)

ollecarlsson

Aktiv medlem
Hej!!! Min härliga sminkös oljade aldrig in huden trots att jag påpekade det. Kan man retuscha så en torr hy som denna att bli blank och slät UTAN att det blir slitz-retusch??? Har ni sköna knep? Tio rosor till dig då!!! Olle

Bilagor

• olja_huden.jpg
    olja_huden.jpg
    34.6 KB · Visningar: 422
kanske att man kan måla dit kraftiga skuggningar, alltså blänk, med skuggverktyget?
och så låter man dom inte vara så softa så det blir slitzvarning...?

Bilagor

• olja_huden[1].jpg
    olja_huden[1].jpg
    29.4 KB · Visningar: 370
Man vågar knappt föreslå något efter Christels snyggt tonade muskler. Man hade kunnat frilägga huden till ett nytt lager och ökat kontrasten ordentligt på det lagret. Sedan hade man kunnat kopiera det kontrastlagret till ett nytt som man hade softat. För att sedan få rätt avvägning så drar man i genomskinligheten hos våra två nya lager. Man kan givetvis kombinera det med lokal förbättring i stil med Christels förslag men det har jag inte gjort i mitt exempel. Som du ser är friläggningen viktig och det är inte så konstigt med tanke på den höga kontrasten.

Bilagor

• olja.jpeg
    olja.jpeg
    32.8 KB · Visningar: 299
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto