Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

inlines i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

gors

Aktiv medlem
Jag behöver plåta inlines i Stockholm för en temaartikel om asfaltssporter.

Har någon koll på några intressanta stråk? Prövade Djurgården igår, men det var stendött.

/göran
 
Tror att det brukar hänga åkare vid Vanadis. Campingplatser, badplatser mm bukar också vara tillhåll för folk på små hjul...
 
Vilken sorts inlineåkning har du tänkt dig? "Motionsåkning" eller mer avancerad åkning? Jag var ute och åkte ett antal timmar idag och man möter andra på inlines lite överallt. Testa t.ex. längs vattnet på Söder, nedanför Tanto, där är det mycket folk i rörelse och bra vägar.

Svaret är nog att folk åker överallt där det finns bra vägar att åka på, framför allt längs vatten, så Söder- och Norrmälarstrand och Rålambshovsparken (där finns även en stor ramp) är några tips.

Jag vet inte om det händer ofta, men när vi var ute och åkte förra veckan var det två killar som ställt upp koner på asfaltplanen precis utanför Stadshuset och körde lite slalom och annat skoj. Någon som vet om det är ett vanligt tillhåll? Plattan brukar det ju hända lite sådana saker på också.
 
Tack för tipsen. Norr- och Söder Mälarstrand låter helt rätt, Rålambshovsparken och Vanadis också.

Fanny, jag är nog mer ute efter folk som åker för att det är kul än pendlare. Jag läste precis igenom artikeln, och den handlar om asfaltssporter på motionsnivå.
 
"Pendlare" vet jag inte riktigt vad du menar med... De flesta, som inte är mer avancerade, åker nog för att det är rolig motion.

Hmm, nu blev jag sugen på en sväng. :) Men tar nog cykeln idag som omväxling.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.