Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inlägg till Slingshot 200

Produkter
(logga in för att koppla)
Har själv en Slingshot 200 och har aldrig fått ordning på inredningen. Hade den med mig på en semester till Thailand och då fick jag plats med Konica D7D + 11-18/4,5-5,6D + 28-75mm f/2,8 och 70-210mm f/4, dessutom en blixt och ett Leica-stativ.

Bytte till Nikon D300 med diverse objektiv och har aldrig fått det att fungera. Har funderat på att stoppa in skumplast och sedan skära ut för kamera/objektiv men har inte blivit av.

Köpte en Crumpler men det var inte ett dugg bättre. Får plats med D300 + 16-85 och 70-300, inte ett dugg mer.

Tanken med Slingshot är helt ok men det fungerar inte hela vägen.

Får se vad jag tar med mig till Egypten nu i januari. Ska försöka fixa till Slingshot 200 så att jag får med mig D300 + 16-85 och 70-300 och Leicastativet. Fördelen med Slingshot 200 är att den går ner i mitt handbagage.

På tal om skumplast, finns olika sorter, har läst här på Fotosidan att det finns skumplast som ger ifrån sig gaser som påverkar objektiven, skröna eller ...
 
Så här ser min Slingshot 200 ut i original, tror inte du saknar någon inredingsdetalj ;-)
 

Bilagor

  • L1020803.JPG
    L1020803.JPG
    99.1 KB · Visningar: 172
Mjo, i väskan ska det ju enligt bilden vara två längre väggar och tre kortare. Jag har en längre vägg, och en kortare.
 
Mjo, i väskan ska det ju enligt bilden vara två längre väggar och tre kortare. Jag har en längre vägg, och en kortare.

De 2 längre är de som börjar upptill och går rakt ner för att vika till vänster resp höger. De 3 kortare är de som syns horisontellt längst upp.

OK - nu börjar jag förstå - din ser inte ut enligt bilden du har lagt upp för enligt den överensstämmer din inredning med min inredning, eller ...
 
Den bilden jag lade upp var inte min, utan mer för att visa hur det vanligtvis ser ut. Jämfört med bilden som jag la upp saknar jag alltså två horisontella och mindre, samt en vertikal längre.
 
Bytte till mig en Slingshot 200 AW och noterar efter bytet att det saknas ett längre inlägg och två kortare. Avsaknaden gör att jag inte kan strukturera upp väskans inre.

Visar bild där väskan har två längre och tre kortare inlägg.
http://www.ojodigital.com/foro/atta...a-lowepro-slingshot-200-aw-slingshot200-2.jpg

Går det att få tag på såna nånstans?

Har oxå försökt få tag på lösa delar men dom finns inte att köpa. tillverkade själv av ett gammalt liggunderlag och kardborreband, kanske inte lika snyggt men det funkar.

//Bo
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.