Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ingen värdeminskning?

Produkter
(logga in för att koppla)
Exempel.

Jag räknade ut att jag får t.ex pynta ca 25300:- cash med dagsaktuell kurs hos www.cameranu.nl med momsen på 19% avdragen direkt.
Jag slog ihop D700 + Nikkor 14-24/2,8 samt en SB900.

Iallafall några tusenlappar billigare där om jag räknar med att senare kvitta momsen vid köp i Sverige. Och då kvittar jag 25% mot 19% i holland.

Jag borde låta detta dö men någon måtta får det vara

Ursäkta men argumenterar du i rätt århundrande. Detta låter som du har råkat hamna 100 år fel. Samt en som haft en svår ungdom och nu hämnas på resten av mänskligheten.
Skulle föreslå att du sätter dig ner i ett hörn och tar många djupa andetag och sansar dig själv.

Nej, tyvärr har jag inte hamnat 100 år fel även om man skulle hopas på det. Antalet byggnadsarbetare som dödas och skadas allvarligt ökar hela tiden, samma sak i många andra branscher. Jag tror att folk som jobbar på kontor har svårt att förstå vad folk verkligen gör i Sverige idag 2011.

Kul att du kallar sjuksköteskor akademiker, det skulle de nog skratta åt på kafferasten.
Förslitningar eller inte men om man väljer att plugga 3 år så förlorar man de cirka 250-300 tusen kroner pensionsgrundande inkomst per år och får istället ett par hundra tusen i skulder när man är klar. Detta ska ju betalas tillbaka vilket innebär att man får göra ett extra avdrag på lönen de kommande 30 åren.
Nu var det inte bara sjuksköterskor jag menade, även om de verkligen är akademiker utan jag menade folk av alla yrken som sliter ut sig på jobbet. I sjuksköterskornas fall är det dubbelt jävligt eftersom de har en lång utbildning och sliter ut sig.

För övrigt, hur mycket förlorar man om man är utsliten i kroppen och får gå i förtidspension när man är 62 istället?

Finns väl överflöd på folk som vill bli sjuksköterskor.Så då kan de väl sätta vilken lön de vill.
Brandmän har inte mycket mer i lön men ändå vill många bli det.Och sen tror jag skrivbordsjobb är nog lika skadligt som ett slitsamt jobb.Kroppen är gjord för att användas inte sitta o förslappas på en stol hela dagarna

Finns väl överflöd på folk som vill bli sjuksköterskor.Så då kan de väl sätta vilken lön de vill.
Brandmän har inte mycket mer i lön men ändå vill många bli det.Och sen tror jag skrivbordsjobb är nog lika skadligt som ett slitsamt jobb.Kroppen är gjord för att användas inte sitta o förslappas på en stol hela dagarna

Om vi nu då skall fortsätta OT så har du dålig pejl på vad du talar om.
Det är brist på sjuksköterskor och intagningen till Högskolan motsvarar inte behovet som också lär öka dramatiskt. Redan nu kan du få jobb överallt men de får dålig lön lika förbaskat.
Landstinget lever på att det är lite tufft och är status att t.ex jobba på akuten istället för att ta hand om våra äldre där behovet kommer att bli enormt.
Kommunal som förbund är ett stort skämt då de ej backat upp lönekrav från medlemmarna.

Sen att många vill bli t.ex Brandman är ett uselt alibi för att hålla ned lönen.

Men kan vi inte alla inkl jag nu hålla oss till trådskaparens röda tråd?

Om vi nu då skall fortsätta OT så har du dålig pejl på vad du talar om.
Det är brist på sjuksköterskor och intagningen till Högskolan motsvarar inte behovet som också lär öka dramatiskt. Redan nu kan du få jobb överallt men de får dålig lön lika förbaskat.
Landstinget lever på att det är lite tufft och är status att t.ex jobba på akuten istället för att ta hand om våra äldre där behovet kommer att bli enormt.
Kommunal som förbund är ett stort skämt då de ej backat upp lönekrav från medlemmarna.

Sen att många vill bli t.ex Brandman är ett uselt alibi för att hålla ned lönen.

Men kan vi inte alla inkl jag nu hålla oss till trådskaparens röda tråd?

Jag bara förmoda det var överskott det var därför jag skrev VÄL.Men de har haft dålig lön så länge jag kommer ihåg o ändå utbildar sej folk till de jobben.Men ontopic så håller jag med om att begagnatpriserna är för höga på blocket men det är bara o skita i o köpa dem o skicka efter från Holland

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto