Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ingen ström med AA batterier i Canon BG-E5

Produkter
(logga in för att koppla)

_SaNta

Medlem
Hej!
Jag har inte lyckats få mitt batterigrepp fungera tillsammans med vanliga AA-batterier.
Det händer ingenting när jag trycker på strömbrytaren.

Kameran fungerar annars om jag använder Canons vanliga batterier. Men det skulle ju vara bra att kunna använda AA-batterier någon gång också då det blir kris.

Vad kan det vara för fel?

tror det brukar finnas någon switch som reglerar varifrån strömmen kommer om batterigreppet klarar av flera olika batterier.... :p
Men du, jag måste fråga en sak! Och ja, jag vet att detta är helt fel ställe att fråga, men hittar inte nåt som passar :S
Hur skapar man nya trådar i forumet?????? :O

tror det brukar finnas någon switch som reglerar varifrån strömmen kommer om batterigreppet klarar av flera olika batterier.... :p
Men du, jag måste fråga en sak! Och ja, jag vet att detta är helt fel ställe att fråga, men hittar inte nåt som passar :S
Hur skapar man nya trådar i forumet?????? :O

På samma ställe som "besvara-knappen" sitter. Ny diskussion står det på den. :D

Hej!
Jag har inte lyckats få mitt batterigrepp fungera tillsammans med vanliga AA-batterier.
Det händer ingenting när jag trycker på strömbrytaren.

Kameran fungerar annars om jag använder Canons vanliga batterier. Men det skulle ju vara bra att kunna använda AA-batterier någon gång också då det blir kris.

Vad kan det vara för fel?

Hej jag har samma problem med greppet till min pentax k7,dvs elektroniken får "spel" med alkaliska AA eller kameran fungerar inte alls.Däremot fungerar allt som det ska med kamerans batteri i greppet.Jag har erfarit att digitalkameror funkar dåligt eller inte alls med alkaliska batterier,dom orkar helt enkelt inte med.
mvh Anders

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto