Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

INGEN som vet vad som hänt Pro Camera Service?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dez

Aktiv medlem
Jag skickade in ett objektiv till Pro Camera Service i september. Sedan dess är det upptaget på telefon. Nu börjar jag bli less.

Om det är ett Göteborgsföretag du menar så är det en enskild firma utan anställda. Du kan hitta personen bakom det så är det nog lättare att få mer info jämfört med bara ett tfn-nr. Messa om du vill ha namn.

Ja, det är Göteborgsfirman som servar Hasselblad. Jag vet vad mannen heter och vad han har för hemnummer. Jag tänkte om någon här hört vad som hänt. L-foto i Vansbro som rekommenderar pro camera service har inte heller kunnat nå honom på hela vintern.

det låter underligt. jag är rätt säker på att han lägger av luren då han reparerar saker. testa ring kontinuerligt under dagen så bör du komma fram. det är ifallafall mina erfarenheter av honom.

Jag har ringt dygnet runt alla dagar i veckan hela vintern. Alltid upptaget. Tidigare var det telefonsvarare, och då var han flitig att ringa upp så fort han hade tid.

Låter mysko. Länge sen jag anlitade honom men han är mycket seriös! En tanke kanske kan vara att kontakta Telia & fråga om dom vet av något problem, du kan ju knappast vara den enda som har problem att komma fram...

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

Jag har också hört att det är en seriös och välrenomerad firma, så han kanske har blivit sjuk eller nått. Han är ju ändå 66 år.

Jag har sökt honom sista veckan och det tutar fortfarande bara upptaget.
Har någon hört mer om hur läget är?

När jag lämnade in min Hasselbladare där för några år sen så såg han inte alltför frisk ut.. Tror han var storrökare tyvärr..

Synd. Han var en guldklimp! Mycket bra priser, extremt duktig samt en mycket trevlig man som lärde mig en hel del om funktion & skötsel av mitt system...

Hej
Det måste ha hänt honom nånting, eftersom David visade sig som en oerhörd seriös person, tog sig tid och verkligen ville prata haselbladare och foto
han engagerade sig långt över en service eller reperations situation var.
det är dock flera år sedan jag hade kontakt med honom
MvH
Harry

Det är det som är så konstigt, för jag har bara hört gott om honom. Och han var så väldigt trevlig och hjälpsam i telefon.
Jag har även ringt på hemnumret, och där svarade till slut en kvinna som talade engelska. Hon lovade att framföra ett meddelande till honom om att han skulle ringa mig. Jag har även kontaktat ena dottern via ett socialt media och även hon lovade att framföra ett meddelande.
Jag har köpt ett "nytt" likadant objektiv, så nu får det vara tills vidare.

Det är det som är så konstigt, för jag har bara hört gott om honom. Och han var så väldigt trevlig och hjälpsam i telefon.
Jag har även ringt på hemnumret, och där svarade till slut en kvinna som talade engelska. Hon lovade att framföra ett meddelande till honom om att han skulle ringa mig. Jag har även kontaktat ena dottern via ett socialt media och även hon lovade att framföra ett meddelande.
Jag har köpt ett "nytt" likadant objektiv, så nu får det vara tills vidare.

Hemska tanke ......
Mitt förslag är om du inte kommer fram till honom m.m ring Kronofogdemyndigheten i Göteborg. Där kan dom upplysa om han är på obestånd eller i konkurs. För min spontana tanka är ju att om man äger ett företag men tex själv blir sjuk så ordna man med att någon annan sköter företaget.

Idag fick jag tillbaka objektivet, nyservat och fint, efter åtta månader. David hade skickat med ett vykort med rymdmotiv där det stod att han bjöd på reparationen p.g.a lång leveranstid. Snygg gest. Jag var lite sur ett tag eftersom jag missade höstsäsongen, men det är glömt och förlåtet nu. Hoppas innerligt att han hänger med ett tag till, för en trevligare, hjälpsammare och kunnigare reparatör lär vi aldrig mer se. Jag har ett magazin som behöver servas, få se om han åtar sig det.

Idag fick jag tillbaka objektivet, nyservat och fint, efter åtta månader. David hade skickat med ett vykort med rymdmotiv där det stod att han bjöd på reparationen p.g.a lång leveranstid. Snygg gest. Jag var lite sur ett tag eftersom jag missade höstsäsongen, men det är glömt och förlåtet nu. Hoppas innerligt att han hänger med ett tag till, för en trevligare, hjälpsammare och kunnigare reparatör lär vi aldrig mer se. Jag har ett magazin som behöver servas, få se om han åtar sig det.

Haha, du måste SKÄMTA? Åtta månader att serva ett objektiv och du är nöjd med ett vykort och och att han bjöd på kostnaden? Förstår att det är skönt att ens få tillbaka objektivet när du inte fått tag i karln men vilket skämt...åtta månader. Antingen så har du helt tappat alla perspektiv eller så har tidsuppfattning fått sig en törn. Jag menar inte att vara elak och det är inget personangrepp...men kan inte förstå hur man kan vara nöjd i ditt läge?

David har alltid varit oerhört seriös & jag har aldrig haft några problem.

Han bör ju ha en förklaring till det hela?

Haha, du måste SKÄMTA? Åtta månader att serva ett objektiv och du är nöjd med ett vykort och och att han bjöd på kostnaden? Förstår att det är skönt att ens få tillbaka objektivet när du inte fått tag i karln men vilket skämt...åtta månader. Antingen så har du helt tappat alla perspektiv eller så har tidsuppfattning fått sig en törn. Jag menar inte att vara elak och det är inget personangrepp...men kan inte förstå hur man kan vara nöjd i ditt läge?

Kan bara instämma....8 månaders väntan för service på ett objektiv är inget man skall acceptera ovs hur seriös o trevlig karln än är....ett vykort o gratis service känns som ett skämt o inte speciellt seriös i detta fallet.

Kan bara instämma....8 månaders väntan för service på ett objektiv är inget man skall acceptera ovs hur seriös o trevlig karln än är....ett vykort o gratis service känns som ett skämt o inte speciellt seriös i detta fallet.

Vad skulle han ha gjort då? Det är givetvis inte bra att det blivit som det blivit, men han servade utrustningen och skickade tillbaka den utan någon som helst kostnad. Jag tycker det är rätt okej. Han har gjort mer än han är skyldig, som jag ser det.

Det jag tycker man kan begära i detta fall är en förklaring till den långa tiden. Först därefter kan man väl ta ställning till om det är OK eller med just den. Men oavsett vilket så tycker jag att företaget borde meddelat den långa hanteringstiden innan, och det verkar inte ha skett.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar