ANNONS
Annons

Inga föreläsningar på Fotomässan på Fredagen!!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Gun-britt

Medlem
Åker varje år till Elmia på Fotomässan. Brukar besöka fotomässan då på Fredagen. Varje år har min man och jag lyssnat på intressanta seminarier då.

I år fanns inga sådana seminarier alls på Fredagen ,utan alla var inlagda på Lördagen.

Något av seminarierna eller någon av föreläsningarna kunde väl ändå varit i någon av de större salarna i lugn o ro även på Fredagen. Dåligt!!!!

Bra var däremot att få tag i bra o billiga fotopapper, samt fina fotoväskor till jättebra pris.
Ha det bra
Gun-Britt Lindblad

Hej Inge

Bra att någon mer uppmärksammat detta sneda fördelningsfenomen med föreläsningarna på Elmiamässan.

En vänninna och jag besökte Vildmarksmässan uppe i Stockholm för några veckor sedan. Även då på en Fredag. Den dagen fanns så otroligt många föreläsningar och andra intresanta seminarier och föreläsningar inom fotokonsten, så vi inte ens hann med alla och fick äta på stående fot vid ett litet bord och samtidigt lyssna på en lanndskapsfotograf.För bara 30 min senare var det dags för en actionfotograf och berätta om sina bilder och tankar kring dem.

Man får inspiration av dessa duktiga fotografer och samtidigt är det så intressant att lyssna till deras tankar om sina egna bilder, dvs hur de har tänkt vid olika tagningar och vad de tycker är viktigt att tänka på mm när man fotograferar
.
Så tänk hur olika det kan vara upplagt!!
Hälsningar
Gun-Britt Lindblad

PS Tittade in på dins bilder Inge. De var fina!!!!! DS

Men.. jag var på intressanta bildvisningar och seminarier på fredagen.

Jag skulle vilja veta vad du saknade för sorts seminarier, för jag blir helt förvirrad av ditt inlägg.

Jag var på två bildvisningar samt ett seminarium om skärpning av bilder i photoshop.

Mina vänner var på flera andra seminarier..

Jag var på Elmia på lördagen så jag kan bara hålla mig till vad programmet säger och enligt detta var det lika mycket föreläsningar under fredagen.

Sedan hade jag svårt att hitta till föreläsningarna, mycket dåligt skyltat, fick fråga. Föreläsningarna var i en annan byggnad.

Tyckte du att det var dåligt skyltat?
Satt inte den stora skylten kvar på lördagen då?

Det satt en jättestor skylt som pekade var seminarier och bildvisningar var... jag såg den ända från garderoben..

Skumt..

Missade du att läsa programmet?

Jag var på ett flertal seminarier och bildvisningar på fredagen.

/Mattias

ulricahdesign skrev:
Tyckte du att det var dåligt skyltat?
Satt inte den stora skylten kvar på lördagen då?

Det satt en jättestor skylt som pekade var seminarier och bildvisningar var... jag såg den ända från garderoben..

Skumt..

Var aldrig nere vid garderoberna och på entreplanet såg jag inget - dock ingen garanti eftersom jag var focuserad på utställningshallen.

Nu vet jag till nästa år - är ju bara att fråga.

JOLidman skrev:
Var aldrig nere vid garderoberna och på entreplanet såg jag inget - dock ingen garanti eftersom jag var focuserad på utställningshallen.

Nu vet jag till nästa år - är ju bara att fråga.

Förlåt, jag skrev fel.. jag menade förstås ifrån entrekassan, inte garderoberna.. skylten stod på en stor pelare mitt på golvet framför cafeterian, alldeles vid bortre ingången till mässhallen.

ulricahdesign skrev:
Men.. jag var på intressanta bildvisningar och seminarier på fredagen.

Jag skulle vilja veta vad du saknade för sorts seminarier, för jag blir helt förvirrad av ditt inlägg.

Jag var på två bildvisningar samt ett seminarium om skärpning av bilder i photoshop.

Mina vänner var på flera andra seminarier..

...och jag var oxo på seminarier och bildvisningar på fredagen...fanns mer än man kunde hinna med...

Hej Mattias o alla andra

Kanske skulle förklara mig lite bättre vad jag menar För det första var det inte lika många föreläsningar på Fredag som Lördag om man läser programmet.Det är bara att kolla igen och se fakta.Det har jag gjort nu igen.

Jag har varit förut två ggr på Adobes bildbehandling och andra föreläsningar om bildbehandlingar och de fanns ju med ett antal ggr nu med, men om nu varit flera ggr på bildbehandlingsföreläsningarna, så ger det inte så mycket att gå på igen.

Vad som sknades på Fredagen enligt min mening, var föredrag typ reseberättelser. Har förr om åren varit på många sådana intressanta visningar med Mattias Klum, Ola Skinnarmo, Terje Hellesö , Anneli Utter mfl och då på Fredagar!!!!

Nu fanns bara på Lördagen Mikael o Titti Strandberg ,samt Fredrik Schlyter inlagda.De skulle jag gärna ha hört på. Hans Gedda fanns ju båda dagarna, men inte i någon sal utan mitt i sorlet i utställningslokalen.

Skulle gärna sett något sådant jag nu nämnt på Fredagen. Och Bruno Helgesson kolloderade ju med Network Innovation då på Fredagen kl 15.30.

Hoppas ni förstår vad jag menar.
För övrigt
Glad Påsk på er alla och en eloge till fotosidans kaffe o goda skorpor!
Gun-Britt Lindblad

Ja, din förklaring var verkligen nödvändig.
Nu är ju inte jag någon som ska försvara mässan så, men jag tror att det är jättesvårt för dem att göra alla besökare nöjda och glada!

Att ha samma föreläsningar år efter år kanske inte heller är någon bra lösning.. sen att just du inte är nöjd, ja, det tycker de säkert är tråkigt.

Dock kändes rubriken och ditt första inlägg lite väl starkt mot verkligheten.

Jag t ex och många med mig var supernöjda med de seminarier och bildvisningar som fanns tillhanda!

Hej igen Ulrika

Jag tror säkert att många med dig var nöjda med mässan och det är ju bra. Men att ha önskemål och synpunkter står ju var och en fritt.

Och alla tycker ju olika och jag står fast vid att att jag gärna sett den typ av föreläsningar, som jag beskrivit också hade funnits på Fredagen.

Så har det varit förut och varför ändra på något som är bra??? Terje Helllesö och de andra fotograferna jag nämnt har ju fått fullsatta salonger dessa Fredagar!

Om du reagerar på mitt språkbruk, så se det hela då som ett önskemål från min sida sett, om du tycker det låter bättre. Går man på mässan varje år vill man gärna höra och se lite nya inslag, som du själv också är inne på.

Ha en riktigt GLAD PÅSK
Gun-Britt Lindblad

Gun-britt skrev:
Hej igen Ulrika

Jag tror säkert att många med dig var nöjda med mässan och det är ju bra. Men att ha önskemål och synpunkter står ju var och en fritt.

Och alla tycker ju olika och jag står fast vid att att jag gärna sett den typ av föreläsningar, som jag beskrivit också hade funnits på Fredagen.

Så har det varit förut och varför ändra på något som är bra??? Terje Helllesö och de andra fotograferna jag nämnt har ju fått fullsatta salonger dessa Fredagar!

Om du reagerar på mitt språkbruk, så se det hela då som ett önskemål från min sida sett, om du tycker det låter bättre. Går man på mässan varje år vill man gärna höra och se lite nya inslag, som du själv också är inne på.

Ha en riktigt GLAD PÅSK
Gun-Britt Lindblad

Ja, jag tycker det låter bättre med önskemål.. för hur som helst så fanns det ju föreläsningar ;)

Jag måste fråga bara, tittade du på Anders Järkendals bildvisning? Den var underbar!

Jag kan inte heller förstå, vilken mässa de har varit på, som inte har sett programmet med alla seminarier och bildspel. Här var på fredagen fler seminarier än man kunde hinna med.
Geddas föredrag försiggick inför en totalt fullspikad Hammarströmssal. Inte alls i mässlokalen.
Det verkar som många har missat en hel del på grund av ouppmärksamhet.

Hej John- Erik

Kan nog förklara det hela lite med Geddas bildvisning.
Mitt i utställningslokalen fanns stolar och blädderblock. På blädderblocket stod Hans Geddas namn. På stolarna satt också folk. Vi med flera har nog missat föreläsningen just pga detta.Vi trodde att det var där vid blocket och stolarna han höll till.

Ouppmärksamt kanske man kan tycka då. Och vi själva är ledsna för just detta. Vi tog för givet att Hans gedda höll till just där.

Men så var det tydligen inte då. Så ber om ursäkt för detta, vi har helt enkelt tolkat blädderblocket fel.

Så fel av oss!!!
Gun-Britt Lindblad
GlAD PÅSK

Scenen i mässlokalen användes för att göra korta presentationer av seminarierna som reklam. De som lyssnade missade därför säkert inte de riktiga seminarierna.

Hej Magnus

Ja ,de som lyssnade har du säkert rätt i att just de ,missade inte seminarierna. Återigen drog vi fel slutsats om platsen tyvärr. Vi gick ju bara förbi det hela i mässhallen.

Så tråkigt att det blev så, så här i efterhand.
men tack för förklaringen vad scenen användes till, för nu förstår vi varför vi såg just Hans Geddas namn just där. Så uppskattar din förklaring.

Ha det bra
Gun-Britt Lindblad

Hej Gun-Britt!

Som det kan bli. Jag har tittat på ditt galleri. Mycket intressant.
Ha en Glad Påsk

John-Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar