** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Ingår motljusskydd i 70-200/F4 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
Tänkte fråga ifall någon vet...

Om man beställer från technikdirekt en 70-200/F4 ingår det något motljusskydd i det paketet?

Tack på förhand

/ Tom

" Som fattar 0 tyska "

Det ska finnas med om jag fattar det rätt.
Till mitt 17-40/4L fanns det med ett "Gegenlichtblende" som troligen ska betyda motljusskydd.

Annars kan man kolla på t.e.x. Cyberphoto om det medföljer. I de flesta (alla?) fall så är det samma från Tyskland.

// Jörgen

(Som fattar 9 tyska)

Vad jag har förstått levererar Canon alltid motljusskydd med L-optik. Det borde gälla i hela Europa. Futtigt att det brukar kosta 250+ bagis till icke L-optik. Däremot ingår inte stativfäste till 70/2004L.... även det erbarmligt futtigt. Fy skäms Canon ;-)

tack Jörgen & Niclas...

Tur att det finns språkkunniga.

Hmmm... Sen återstår bara att beställa rätt artikel
heh heh, känns som julen är här.

" Man kan bara önska sig "

Fick mitt 70-200 f/4 L för ett par månader sen från Zebramedia, och motljusskydd och ett fodral ingick.

Se upp bara när ni köper! En del butiker, till exempel fotobutiken i Gårda i Göteborg har plockat bort motljusskyddet och vill ha extra betalt för det. När jag var inne och kollade så angav de ett visst pris för 70-200/4L och berättade sedan att motljusskyddet kostar 500 spänn!

Jag handlade inte där kan jag ju meddela.

har märkt att Fokus Gårda är dyra o handlar aldrig der, om inte jag har inget val. Tycker oxå att Canon borde skärpa sig, om man köper deras objektiv måste man köpa motljusskyddet separat för flera hundradlappar men köper man Sigma ingår det i flesta fall.

Senast ändrad:
Joi skrev:
har märkt att Fukus Gårda är dyra o handlar aldrig der.

Sedan Fotoquick tog över butiken så hara det verkligen gått utför. :eek:( Det var helt klart en av de bästa fotobutikerna i Gbg för några år sedan. Nu mer är det en butik man undviker, dom är bara dyra och är inte ett dug intresserade av att sälja saker.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar